چیپس"آراد" غیر استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: چیپس با مارک

چیپس"آراد" غیر استاندارد است

مرتضی رهنما، افزود: یک نمونه محصول چیپس (سیب زمینی سرخ کرده) با نام تجاری "آراد" که به صورت گسترده در بازار توزیع شده، غیراستاندارد است و شهروندان از مصرف آن اکیدا خودداری کنند.

رهنما با بیان اینکه محصول یاد شده، فاقد نشان استاندارد است، گفت: برابر استاندارد ملی بسته بندی چیپس باید به گونه‌ای باشد که مانع از نفوذ نور، رطوبت و بو شده و از دفع روغن به خارج از بسته نیز ممانعت کند. حال آنکه بسته بندی چیپس یاد شده، هیچ یک از این خصوصیت‌ها را ندارد.

رهنما با یادآوری اینکه نشانی درج شده بر روی بسته بندی این محصول، جعلی است، گفت: شماره تلفن درج شده روی محصول هم مربوط به تولید کننده نیست و فرد پاسخگوی این شماره اعلام می‌کند که فقط یک توزیع کننده است.

او با تاکید براینکه اقدامات قانونی برای شناسایی تولید و توزیع کننده این محصول در جریان است، گفت: کارشناسان استاندارد طی بازرسی‌های انجام شده، مقادیری از این کالا را جمع‌آوری کرده و به عرضه کنندگان نیز در خصوص خودداری از فروش چنین کالایی، اخطار داده‌اند.

مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه مصرف چیپس آراد به شدت برای سلامت افراد زیان‌آور است، تاکید کرد: به عرضه‌کنندگان جزئی و کلی اخطار می‌دهیم که در صورت توزیع چیپس آراد، برابر قانون و به عنوان متخلف با آنان برخورد کرده و آنان را به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها