مدیر عامل AMD زمان رونمایی از دو کنسول PS5 و Xbox نسل بعدی را مشخص کرد

با تأیید عرضه پردازنده‌های اختصاصی AMD برای محصولات سونی توسط مدیر عامل آن شرکت حالا دیگر باید زمان رونمایی از این کنسول مشخص شده را بدانیم.

مدیر عامل AMD زمان رونمایی از دو کنسول PS5 و Xbox نسل بعدی را مشخص کرد

در سال 2013 که به فاصله یک هفته دو شرکت سونی و مایکروسافت کنسول‌های بازی PS4 وXbox One را رونمایی کردند هر دو از پردازنده‌هایی اختصاصی و به اصطلاح دستکاری شده ساخت شرکت AMD استفاده نمودند و برای دوره جدید هم به نظر داستان به همین منوال است و AMD تولید کننده پردازنده اصلی و البته بخش گرافیکی دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت و سونی خواهد بود.

در این راستا خانم لیزا سو، مدیر عامل AMD در نطق فصلی خود و گزارش مالی شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 2019 بر این مورد صحه گذاشته که AMD در کنسول‌های نسل بعدی که شرکت سونی می‌سازد تأمین کننده اصلی پردازنده‌های اختصاصی آنها خواهد بود.

در این مورد خانم سو می‌گوید:

در سال 2019 ما شاهد کاهش عرضه حدود 20 درصدی در حوزه تراشه‌های پردازنده اختصاصی بوده‌ایم ولی با رسیدن سال 2020 این مورد دوباره روند صعودی پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود تجارت ما در این زمینه جهش دوباره‌ای را به خود ببیند.

اشاره به دو نکته «کنسول نسل بعدی سونی» و زمان «سال آینده» می‌توانند دو عاملی باشند که ما را به اطمینان در مورد استفاده از پردازنده‌های اختصاصی AMD در کنسول نسل بعدی شرکت سونی برسانند و با توجه به اینکه طی دوره‌های گذشته تلاش شده تا دو کنسول مایکروسافت و سونی قدرت پردازشی تقریباً یکسانی داشته باشند، باید AMD را تأمین کننده اصلی سخت‌افزار مورد استفاده در این دو کنسول بدانیم.

به هر حال توضیحاتی که پیش از این در مورد توانایی‌های بالای پردازشی، برای مثال حالت نمایش خروجی 8K و همچنین Ray-Tracing، سیستم صوتی سه بعدی، پشتیبانی از VRتوسعه یافته و بسیاری از موارد دیگر تا به حال در مورد توانایی‌های دو کنسول نسل نهمی بیان شده، به نظر باید شاهد انقلابی در حوزه بازی باشیم که از دهه سوم قرن بیست و یکم شروع خواهد شد و مسلماً می‌تواند باعث جاری شدن خون حیات بخش جدیدی در رگ‌های صنعت گیمینگ کنسول گردد.

منبع: شهر سخت افزار

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها