مهاجرت میلیون‌ها PC گیمر به کنسول‌های بازی تا سال 2020

موسسه پژوهشی Jon Peddie Research (JPR) در جدیدترین گزارش خود تخمین زده تا سال 2020 نزدیک به 20 میلیون گیمر PC به کنسول‌های بازی یاسایر پلتفرم‌هایی که به تلویزیون وصل می‌شوند مهاجرت کنند.

مهاجرت میلیون‌ها PC گیمر به کنسول‌های بازی تا سال 2020

طبق تخمین JPR، کُند شدن آهنگ کوچک‌تر شدن فناوری ساخت تراشه و قیمت بالای پردازنده‌های گرافیکی ممکن است گیمرهای بیشتری را به کنسول‌های بازی یا سرویس‌های استریم آنلاین سوق دهد که به چیزی جز یک تلویزیون هوشمند و ارتباط اینترنتی نیاز ندارند.

طی چند سال اخیر سرعت پیشرفت فناوری ساخت تراشه و افزایش کارایی آنها با هر نسل به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در چنین شرایطی مزیت کنسول‌های بازی چشمگیرتر از PC است. احتمالاً با ما هم عقیده هستید که مزیت اصلی PC گیمینگ عملکرد بالاتر و امکان ارتقا است اما انتظار می‌رود این برتری رنگ ببازد و نسل آتی کنسول‌ها نسبتاً قدرتمند و قادر به ارائه عملکرد مناسب باشند. کنسول‌های بازی نه تنها ارزان‌تر هستند، بلکه پیچیدگی کمتری هم دارند و با فشردن تنها یک دکمه آماده استفاده می‌شوند.
اما آنچه که اوضاع را به ضرر گیمرهای PC بدتر کرده، قیمت بالای پردازنده‌های گرافیکی طی چند سال اخیر است. احتمالاً به خوبی می دانید طی چند سال اخیر نه تنها قیمت‌ها افزایش یافته است، بلکه غالباً کارت‌های گرافیک رده بالا با قیمت بالاتر از قیمت رسمی فروخته می‌شوند. همچنین تب ماینینگ باعث افزایش قیمت‌ها و نایاب شدن کارت‌ها شد.

هرچند در نهایت تب ماینینگ فروکش کرد و ماینرها از کارت‌های گرافیک گیمینگ دست کشیدند، اما انویدیا با افزایش قیمت محصولات جدید خود، بسیاری از گیمرها را مأیوس کرد. نبود رقیب هم کار را برای انویدیا آسان کرده است و دلیلی نمی‌بیند قیمت‌ها را پایین بیاورد.

در عین حال نبود رقیب باعث شده انویدیا با تأخیر طولانی محصولات جدید عرضه کند یا خبری از جهش چشمگیر کارایی نباشد. در وجود اینها دیگر گیمینگ PC مثل گذشته جذاب نیست و تنها خرج بیشتری بر روی دست گیمرها می‌گذارد.

JPR یک عامل سوم برای مهاجرت گیمرهای PC برشمرده و آن ظهور سرویس‌های استریم بازی بی نیاز از سخت افزاری پرقدرت است. این موسسه پیش بینی می‌کند در سال 2020 شاهد سرویس‌های استریم بازی باشیم که تنها به یک تلویزیون هوشمند و ارتباط با اینترنت نیاز دارند.

علی رغم آنچه که گفته شد، نباید فراموش کرد PC گیمینگ دارای نزدیک به 1.3 میلیارد کاربر است و به نظر نمی‌رسد از دست دادن 20 میلیون کاربر تأثیر قابل توجه داشته باشد.

منبع: شهر سخت افزار

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    کی اخه از پیسی دل کشیده همه گیمر های حرفه ای با اتاق گیمینگی که کامپیوترشون مثل الماس می درخشه مشهورن انویدیا هم کاملا بروز هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها