کتاب انجیل شیطان یا قانون نامه گیگاس

این کتاب یکی از بزرگترین کتاب‌های کشف شده بوده و به انجیل شیطان معروف است ! این کتاب 23cm ضخامت داشته و وزن آن 75kg است. در صفحه 299 این کتاب عکسی نامربوط به مطالب کتاب، از شیطان کشیده شده...!

کتاب انجیل شیطان یا قانون نامه گیگاس

کتاب قانون نامه گیگاس کتاب عظیم و غول پیکری است که از 800 سال پیش از قرون وسطی به جامانده و حاوی متن‌ها و گفتارهای تورات بصورت محاوره است این مستندات که بزرگترین نسخه خطی جهان از قرون وسطی می‌باشد بر روی پوست گاو و الاغ نوشته شده.

اما نکته جالب در این کتاب مذهبی که باعث شده نام آن را انجیل شیطان بگذارند نقاشی عجیب و مرموزی است که بدون جهت در صفحه 299 این کتاب از شیطان کشیده شده است در باور عمومی و افسانه ها این طرح توسط شیطان و از طریق مسخ راهبی که روح خود را به شیطان فروخت در این کتاب کشیده شده است که در آن مشغول دهن کجی به انسان‌ها می‌باشد.

طول هر صفحه کتاب 92 سانتی‌متر و عرض هر ورق 50 سانتی‌متر می‌باشد این کتاب 320 صفحه‌ای در جلدی چوبی و فلزی و چرمی قرار دارد و وزن آن 74 کیلو گرم است این کتاب در قرن 13 و در کشور چک نوشته شده، اما در سال 1648 و در طول جنگ‌های سی ساله توسط ارتش سوئد به یغما برده شد و امروز در کتابخانه ملی سوئد در استکهلم نگهداری می‌شود.


مجموعه غول پیکران بزرگترین دست نوشته باقی مانده از قرون وسطی در جهان است این کتاب در اوایل قرن 13 در صومعه بندیکتین از بوهمیا بوجود آمد، و الان در موزه ملی سوئد در اسکتهلم نگهداری میشود، جایی که دو کتابدار برای بلند کردن آن مورد نیاز است. همچنین بدلیل مثالها و تصاویری از شیطان در داخل آن و همچنین بدلیل افسانه هایی که حول پیدایش و ساخت آن وجود دارد، به انجیل شیطان نیز معروف است گیگاس از سال 1477 تا 1593 در کتابخانه صومعه برومو نگهداری شد تا سال 1594 که برای پیوستن به کلکسیون رودولف دوم، به پراگ برده شد.

بعد از جنگ 30 ساله در سال 1648، تمام کلکسیون بوسیله ارتش سوئد به عنوان غنائم جنگی به سرقت رفت. این دستنوشته از سال 1648 تا سال 2007 در کتابخانه سلطنتی سوئد در اسکتهلم نگاه داشته شد. مکان ساخته شدن این کتاب، در یک ماکت، در موزه کراست مشخص شده است در 24 سپتامبر 2007، بعد از 359 سال، این مجموعه تاسال 2008 به عنوان یک امانت از سوئد به پراگ داده شد این مجموعه شامل تمام نسخه لاتین عهد عتیق و عهد جدید است (تورات و انجیل)، به غیر از کتاب اعمال رسولان و مکاشفه، که از نسخه ابتدایی و قدیمی لاتین آن هستند.

همچنین ایزیدور از دایره المعارف ریشه لغات سویل هم شامل آن هستند همچنین عهد عتیق جوزوفوس از یهودیها، کسماس از تاریخچه پراگ در بوهمیا ، مقالات مختلف (شامل مقالاتی از تاریخ، فیزیولوژی، علوم طبیعی، ریشه جویی و …)، یک تقویم به همراه آمار کامل، و لیستی از برادران صومعه پودلازیس، روشهایی از سحر و جادو و دیگر سوابق محلی. کل این سند به زبان لاتین نوشته شده است این نسخه قدیمی شامل تذهیباتی به رنگهای قرمز، آبی، زرد، سبز، طلایی است. حروف بزرگ مکررانه در کل صفحه بصورت کاملا استادانه تذهیب شده اند. به طور کلی به نظر میرسد که در سراسر کتاب هیچگونه تغییری بوجود نیامده است.

هیچ نشانی از گذر زمان، خرابیها و یا حالاتی بر روی نوشته های آن نیست. این ممکن است پیشرو این باور باشد که کل کتاب در زمان بسیار کوتاهی نوشته شده است صفحه 299، شامل یک عکس منحصر بفرد از شیطان، بطول 50 سانتیمتر است صفحات زیادی قبل از این صفحه، بر روی پوست گوساله لکه دار نوشته شده و تیره و تاریک هستند (میتوان گفت تقریبا متفاوت از بقیه دست نوشته). دلیل وجود تفاوت در رنگ این است که وقتی پوست گوساله بدون حفاظ در معرض آفتاب قرار گیرد تیره میشود. و چون این کتاب از پوست ساخته شده، صفحاتی که در معرض آفتاب قرار گرفته اند، تیره تر هستند.

طبق افسانه ها راهبی بود که که یکی از قواعد رهبانی را شکست و محکوم به زنده در دیوار قرار داده شدن(زنده بگور شدن)، شد. و برای اینکه اشتباه خود را جبران کند، قول داد که یک کتاب را در طول یک شب بنویسد که باعث شکوه این رهبانگاه (معبد)، برای همیشه شودو شامل تمام دانش بشری باشد. نزدیک نیمه شب مطمئن شد که نمیتواند این کار را تمام کند، پس روح خود را به ازای کمک، به شیطان فروخت. شیطان این کتاب را تمام کرد و راهب یک عکس از او را به آن اضافه نمود با اینکه افسانه این کتاب بوسیله تفتیش عقاید مذهبی کلیسا ممنوع نبود و بسیاری از دانش پژوهان آن را مطالعه میکردند، خیلی از نمودهای متاب با واقعیت مخلوط میشدند، همچنین با توجه به تصویر بزرگ شیطان که در آن زمان منحصر بفرد بود، میتوان گفت که افسانه، حقیقت را تغییر داد تا داستان بصورت جالبتری گفته شود.

در طول زمان هرکسی که به این تصویر نگاه میکرد برای مدتی غرق در تصویر میشد و به این باور میرسید که این یکی از نقاط کلیدی این کتاب است و این توضیح میدهد که چرا مردم باور دارند که این راهب روح خود را به شیطان فروخته است. افراد بسیاری بوده اند که نتوانسته اند صفحه مخالف این عکس را ببینند(هشت صفحه کنده شده بود) و این باور وجود دارد که این عکس تصویری از پادشاهی بهشت بوده است (در اسطوره های مختلف پادشاهی بهشت به صورتهای مختلف به تصویر کشیده شده است برای مثال باغ عدن یا کوه الیمپوس در اساطیر یونان باستان.

این باور نیز وجود دارد که این دو صفحه جداشده از هم، ساخته شده بود تا نشانه ای باشد از این حقیقت که خوب و بد در کنار هم وجود دارند و هیچ چیز بدشگونی وجود ندارد چیزی که به احمال زیادتر اتفاق افتاده این بوده که این راهب درخواست کرده تا این کتاب را در تنهایی بسازد و احتمالا در یک دوره 20 ساله این اتفاق افتاده است. و بسیاری از راهبان از متون موقوف شده و مقدس به عنوان وسیله ای برای پاکسازی روح شیطانیشان استفاده کرده اند که میتواند انگیزه راهبان را توضیح دهد.

منبع: فود فور فوکس

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها