نقشه های ویلچر نشین حرفه ای لو رفت ! + عکس

مرد ایتالیایی که به دروغ خود را به ناتوانی زده بود و یک دهه برای جمع آوری مستمری معلولیت راه نمی رفت، لو رفت.

نقشه های ویلچر نشین حرفه ای لو رفت ! + عکس

نقشه های مرد ویلچرنشین حرفه ای لو رفت

یک مرد ایتالیایی که 12 سال است برای متقاعد کردن همه، وانمو کرد که توانایی راه رفتنش را بعد از تصادف در یک ماشین از دست داده است, اما به عنوان یک کلاه بردار شناخته شد. بخشی از داستان باور نکردنی "روبرتو گوگلیلمی" یک هنرمند ایتالیایی موفق به فریب همه شده بود, از جمله پزشکان, همسایگان و حتی پاپ را در این بخش از سرگرمی نمناک خواهید خواند.


در سال 2017, او طرحی برای جا زدن خود به عنوان یک فرد معلول و جمع آوری مستمری تعیین شده توسط دولت مطرح کرد, اما او به همدستی نیاز داشت. در آن زمان, کسی را داشت که در خانه اش زندگی می کرد و به عنوان مستاجر آنجا را اجاره کرده بود, بنابراین به او پیشنهاد کرد که در زمان عبور از خیابان به او کمک کند, اینگونه پرداخت اجاره خانه اش را فراموش کند ، مرد قبول کرد و همه چیز به طور طبیعی پیش رفت.

لو رفتن مرد ویلچرنشین حرفه ای

با کمک یک سند پزشکی قلابی, او توانست فلج شود, گرچه در واقعیت می توانست مثل یک فرد عادی راه برود. آنچه که بیشتر در مورد این داستان دروغ بسیار قابل توجه است, طول زمانی بسیار زیاد است که فلورنتین برای فریب دادن پزشکان در طول ملاقات اجباری برای تایید ناتوانی خود انجام داده است. به گفته دادستان ها, او لیدوکایین را به پاهای خود تزریق می کند تا عضلاتش را سر کند و پس از اینکه خانه اش را ترک می کند، از ویلچر استفاده میکند ؛بیش از یک دهه, هیچ کس گمان نمی کرد که در واقع فرد سالمی باشد چراکه " گوگلیلمی" در توانایی اش برای گول زدن مردم به قدری مطمئن بود که واقعاً به دنبال جلب توجه بود.

مردی که خود را به معلولیت زده بود، لو رفت

در سال 2013 او اعتراضی را به حزب دموکرات فلورانس برای جلوگیری از اعمال حق قانونی برای رای دادن در انتخابات محلی برگزار کرد و در سال 2014 یک نامه گیرا به پاپ نوشت که باعث شد پاپ به او تلفن زد و سپس او را به واتیکان دعوت کرد و یادگاری از این دیدار عکسی است که در سال 2015 گرفته شده بود و روبرتو گوگلیلمی را در حال بوسیدن دست پاپ فرانسیس نشان می داد.

اما بالاخره هفته گذشته پس از بازگشت از یک تعطیلات به توگو، حقه پیچیده گوگلیلمی رو شد. یک سرپرست سابق متوجه شد که چیزی در مورد این مرد ظاهراً معلول او وجود دارد و به مقامات اطلاع داده شد. تیمی از کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند و زندگی دوگانه این مرد را کشف کردند.

اگر چه او همیشه از صندلی چرخدار در شهر خود استفاده می کرد، اما هر وقت از شهر خارج می شد، مثل یک آدم معمولی راه می رفت و همین مدرکی محکمه پسند برای ثابت کردن این فریب بود، پس از ثبت تصاویری از "روبرتو گوگلیلمی" روی دو پای خودش، پلیس سرانجام او را پس از گذراندن تعطیلات در فرودگاه فیرزن دستگیر کردند. او با پاهای خود از پله های هواپیما پایین آمده بود و در واقع هنگامی که دست بند به دست داشت ایستاده بود، روزنامه کوریر گزارش می دهد که او با صندلی چرخدار خود در فرودگاه منتظر همسایه اش بوده است.

روبرتو گوگلیلمی در حال بوسیدن دست پاپ فرانسیس

دادستان های ایتالیایی "روبرتو گوگلیلمی" را متهم به تقلب شدید علیه دولت و فریب دادن مقامات دولتی کردند. آن ها ادعا کردند که او بطور غیرقانونی بیش از 137000 یورو (155000دلار) در دوران بازنشستگی و مراقبت های غیرضروری مربوط به سلامتی دریافت کرده است.

اگر چه این فریب بلند مدت او به اندازه کافی تاثیرگذار است، اما به نظر می رسد که مدت های مدیدی است که خود را به عنوان فردی دیگر به منظور دستیابی به خواسته های خود کنار گذاشته است. بعد از اخبار دستگیری او در رسانه های ایتالیایی، چندین پست رسانه ای اجتماعی از افرادی که در گذشته با او تعامل داشتند، آشکار کردند که او به عنوان مشاور، معاون، پلیس و "دوست یک ژنرال" خود را معرفی کرده است.

"گرازیانو کیونوی" معاون پیشین شهردار فلورانس، در فیسبوکش نوشت که وقتی اولین بار با "روبرتو گوگلیلمی" در اوایل دهه 2000 آشنا شد، خود را به عنوان کاپیتان کارابینیری و نوه یک ژنرال معرفی کرده است و سال ها بعد، هنگامی که او با ویلچر او را دید، این مرد ادعا کرده است که در یک نبرد مسلحانه با مجرمان زخمی شده است.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها