طرز تهیه کیک موکا مغزدار

کیک موکا مغزدارمواد لازم میانی:پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوریپودر قهوه فوری 1 قاشق غذاخوریپودر قند 2 قاشق غذاخوریمواد لازم چرب کردن قالب :کره دو قاشق غذاخوریپودر کاکائو 1 قاشق غذاخوریمواد لازم کیک:کره 30...

طرز تهیه کیک موکا مغزدار

کیک موکا مغزدار
مواد لازم میانی:
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم چرب کردن قالب :
کره دو قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم کیک:
کره 300 گرم
پودر کاکائو ½ پیمانه
آرد 3 و ¼ پیمانه
نمک 1 قاشق چای خوری
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر 1 و ½ قاشق چای خوری
قهوه یا نسکافه غلیظ 1 پیمانه
پودر قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
#باترمیلک 1 پیمانه (داخل یک لیوان 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید ریخته روی ان 1 پیمانه شیر بریزید بعد از 15 دقیقه باتر میلک آماده است)
شکر دانه ریز 2 و ½ پیمانه(شکر را چند ثانیه داخل آسیاب بریزید)
تخم مرغ درشت به دمای محیط رسیده 4 عدد
شکلات 50 یا 60% ریز خرد یا رنده شده 140 گرم
طرز تهیه:
برای تهیه مواد میانی همه را با هم الک و مخلوط کنید.
فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.برای این کیک به یک قالب میان تهی بزرگ با گنجایش 12 لیوان نیاز دارید. 2 قاشق کره به دمای محیط رسیده + 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را مخلوط کرده به کمک قلمو داخل قالب بمالید.
در ظرفی ارد، نمک،جوش شیرین، بیکینگ پودر، را الک و مخلوط کنید. در ظرف دیگری پودر کاکائو و پودر قهوه فوری را مخلوط کرده 1 پیمانه قهوه اماده را با آن مخلوط کنید. باترمیلک را هم به این مخلوط اضافه کرده با چنگال مخلوط کنید.
کره به دمای محیط رسیده را همراه شکر با دور متوسط همزن بزنید تا سبک شود. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده بعد از هر تخم مرغ مواد را خوب بزنید. نیمی از آرد را اضافه کرده با دور کند همزن بزنید. نیمی از مخلوط قهوه را اضافه کرده بزنید. سپس بقیه ارد و مخلوط قهوه را اضافه کرده با دور کند همزن بزنید تا یک دست شوند. در انتها شکلات ریز خرد شده رااضافه کنید. نیمی از مواد را داخل قالب ریخته مواد میانی را روی آن بریزید. سپس بقیه مواد کیک را روی مواد میانی بریزید.
قالب را به مدت حدود 1 ساعت در طبقه وسط فر از پیش گرم شده بپزید. یا تا زمانی که خلال دندان از وسط کیک تمیز بیرون بیاید. قالب را از فر درآورده بعد از 15 دقیقه روی توری برگردانید تا خنک شود. میتوانید این کیک را با پودر قند تزئین کنید.
نکته مهم: بسیار مهم است که کلیه مواد از جمله کره و تخم مرغ به دمای محیط رسیده باشند.
دستور از مارتا استوارت

منبع: کیک سرا

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها