کشف 12 کودک مومیایی شده در مصر + تصاویر

باستان شناسان مصری پس از مدت ها بررسی و تلاش موفق به کشف 12 جسد کودکان مومیایی شده در جنوب قاهره، شدند.

کشف 12 کودک مومیایی شده در مصر + تصاویر

یکی از قدیمی ترین و پرحاشیه ترین تمدن های قدیمی متعلق به مصر باستان می باشد که آنها به نحوی عجیب و رمزگذاری شده از علم بالایی برخوردار بوده اند چرا که در چندین هزارسال گذشته آنها می توانستند افراد مهمی که در می گذشتند را مومیایی نمایند و از تخریب و از بین رفتن جان مردگان خود جلوگیری نمایند.


با این وجود نظرات بسیار زیادی نسبت به ارتباط این تمدن با موجودات فضایی گفته می شود چرا که بی شک ساخت بناهایی همانند اهرام مصر اقدامی بسیار سخت و بسیار زمان گیر در دنیای امروزه است و این اهرام در بیش از 2هزار سال گذشته با ارتفاع چشمگیری ساخته شدند و تماشای این اهرام می تواند شاید بیش از چندین ساعت، چندین روز و یا حتی چندین سال ذهن ما را درگیر خود سازند و به این فکر کنیم که ایا چنین چیزی در هزاران سال پیش چگونه ممکن شده است؟!! آیا آنها از موجودات فرای انسان ها کمک گرفته اند؟!

با این وجود از مهم ترین اقداماتی که مصریان باستان در گذشته آنها را انجام میدادند، مومیایی کردن انسان های مهم و شاخص کشورشان بود که می خواستند از تخریب جسم آنها در طول زمان خودداری نمایند و سالانه باستان شناسان تعداد زیادی از این اجسام مومیایی شده را در اقصی نقاط این منطقه تاریخی کشف می کنند.

در آخرین جستجو، باستان شناسان موفق به کشف 12 جسد کودکان در یک قبر زیرزمینی شدند که برخی از آنها در تابوت های چوبی و برخی دیگر در تابوت های سنگی جای گرفته بودند. این قبر در جنوب قاهره جای گرفته است.

آقای مصطفی وزیری دبیرکل شورای آثار باستانی مصر اعلام کرد که هنوز هویت مومیایی ها مشخص نیست و هنوز نام این کودکان تشخیص داده نشده اند. همچنین وی افزود که این کودکان از قرار معلوم دارای موقعیت های مهم و معتبری بوده اند که آنها را مومیایی نموده اند.

با این وجود عمر حدودی این کودکان طبق آمار بدست آمده متعلق به بیش از 2300 سال گذشت می باشد که در این گورستان زیرزمینی آرام گرفته اند.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها