رسانه‌ها چطور حقیقت را دستکاری می‌کنند؟

طبق یک نظرسنجی، بیشتر آمریکایی‌ها نگرش منفی (۴۳%) به رسانه‌های خبری دارند و معتقدند به سختی می‌توان از اخبار آگاه شد، چون به سختی می‌توان فهمید کدام خبر درست است.

رسانه‌ها چطور حقیقت را دستکاری می‌کنند؟

رسانه‌های خبری در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بودند. طبق یک نظرسنجی، بیشتر آمریکایی‌ها نگرش منفی (۴۳%) به رسانه‌های خبری دارند و معتقدند به سختی می‌توان از اخبار آگاه شد، چون به سختی می‌توان فهمید کدام خبر درست است.
مشکل تعصب و جانبداری است. درحالی که از نظر ایده‌آل، رسانه باید بی طرف و قدرت بیان حقیقت را داشته باشد، در واقعیت می‌دانیم که بیشتر رسانه‌های خبری جانبدارانه عمل می‌کنند و جبهه دارند. چرا این قدر اعتماد به رسانه‌ها کم است؟ چون شکاف بین انتظارات از یک رسانه بی طرف و صادق و عملکردی که واقعا دارند، بسیار بزرگ است. وقتی نقاب‌ها می‌افتد و نمونه‌هایی از دستکاری رسانه‌ها آشکار می‌شود، اعتماد مخاطب بسیار آسیب می‌بیند و مردم ناخودآگاه به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌روند که منابع نامعتبرتری هم هستند؛ بنابراین ما در حالت گیجی، چنددستگی و بی اعتمادی کنونی قرار می‌گیریم.
گاهی مردم عکس‌هایی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد رسانه‌ها چطور از روش‌های مختلف تقلب استفاده می‌کنند تا ما را فریب دهند که آنچه می‌خواهند را ببینیم. همان طور که خواهید دید، زاویه عکاسی همه چیز را تعیین می‌کند.
سربازان آمریکایی با قمقمقه به یک سرباز عراقی در جنوب عراق آب می‌دهند، مارس ۲۰۰۳


ایستگاه خبری تلویزیون


آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ


حامیان هیلاری در اوما‌ها


سربازان با کودکان بازی می‌کنند

«ترزا می» رهبر حزب محافظه کار، اتوبوس کمپین حزب را در نورث‌آمبرلند راه اندازی می‌کند


اعتراض به خاطر مهاجران


اعتراض مالیات در پاریس


رویداد هیلاری کلینتون در اوهایو

منبع: برترین ها

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها