همه چیز درباره بیماری که جعلی است!

بسیاری از کودکان امروزی دچار بیش فعالی هستند اما آیا این وضعیت یک مشکل و بیماری واقعی است؟

همه چیز درباره بیماری که جعلی است!

اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی در بیشتر جوامع به خصوص در آمریکا وجود دارد. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا از سال 2012، در 11 درصد کودکان بین 4 تا 17 سال این اختلال تشخیص داده شده است. آیا این وضعیت یک مشکل واقعی است؟

براساس گزارش «هلث‌مگز»، مطمئنا برخی کودکان با رفتن به مدرسه، نشستن و توجه کردن در کلاس دچار کشمکش‌هایی هستند اما آیا این کشمکش‌ها دلالت بر یک مشکل واقعی در کودکان دارد؟

شاید این موضوع بیشتر نشان‌دهنده جامعه‌ای است که به سادگی به کودکان اجازه نمی‌دهد که کودک باشند.

«جو جارویس» نویسنده نشریه «دیلی بل»، توضیح داد؛ مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد این اختلال یک بیماری جعلی بیش نیست.

طبق گفته وی؛ دو ایالت «آرکانزاس» و «کنتاکی» بیشترین آمار بیش‌فعالی را در میان کودکانشان دارند. این دو ایالت خانه بسیاری از کودکانی است که از شکار و ماهیگیری لذت می‌برند.

جارویس در این گزارش گفت که بررسی آماری در آرکانزاس نشان می‌دهد که 89 درصد از کودکان ماهیگر و 35 درصد از آنها شکارچی هستند. بررسی مشابهی نیز در کنتاکی نشان داد که 86 درصد کودکان ماهیگیری و 31 درصد شکار می‌کنند. اینها نزدیک‌ترین شاخص‌هایی بودند که من فکر می‌کنم کودکان این دو ایالت علاقه بیشتری به بیرون ماندن و فعالیت کردن نسبت به حبس شدن در کلاس‌های درسی، دارند.

صحت وجود این بیماری برای سال‌ها مورد سوال بوده است. بسیاری از افراد از خودشان می‌پرسند که آیا این بیماری بیش از یک مسئله رفتاری است؟

اما شاید هیچ کدام از اینها نباشد و کودکان باید تنها اجازه داشته باشند که بدون مصرف دارو کودک باشند.

همانطور که جوریس اشاره کرد، بسیاری از آمارهای این بیماری خنده‌دار است. برای مثال پسران سه برابر بیشتر از دختران به این بیماری مبتلا می‌شوند. اینها حقایقی است که به صنعت دارویی اجازه می‌دهد تا به تولید داروهای کوچک برای کودکان دسترسی داشته باشد.

حتی اگر شما می‌خواهید بگویید که این اختلال یک مشکل رفتاری است چرا برای حل آن داروهای خطرناک را انتخاب می‌کنید؟ روش‌های طبیعی و بسیاری برای کمک به مشکل این کودکان وجود دارد. برای مثال تعویض رژیم غذایی کودک، فراهم کردن فرصت‌های بیشتری برای ورزش و خواب کافی. همه اینها راه‌های اصلی هستند که شما می‌توانید به کودکان‌تان کمک کنید تا در کلاس درس بهترین باشند.

تحقیقات اخیر نشان داده که اسیدهای چرب امگا 3 ماده مغذی کلیدی برای کمک به تقویت رشد مغزها و تقویت‌کننده عملکرد شناختی آنها است.

در دنیایی که کودکان فعالیت کمتری در بیرون از خانه دارند، تغذیه و یک شیوه زندگی فعال‌تر می‌تواند به سادگی بسیاری از مشکلات مدرن ما را حل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها