پیت هاینز: به اطلاعات محرمانه‌ای از کنسول‌های نسل بعدی دسترسی دارم

همان‌طور که می‌دانید در واپسین سال‌های چرخه‌ی عمر کنسول‌های نسل هشتم قرار داریم و همچنان بازی‌های متعددی وجود دارند که تاریخ انتشار دقیقی برای آن‌ها مشخص نشده و حتی ممکن است زمان عرضه‌ی آن‌ها به نسل بعدی موکول شود.

پیت هاینز: به اطلاعات محرمانه‌ای از کنسول‌های نسل بعدی دسترسی دارم

بنابراین توسعه‌دهندگان عناوینی مانند Starfield و The Elder Scrolls VI سعی دارند تا پروژه‌های خود را برای انتشار برروی کنسول‌های نسل بعدی آماده کنند.

البته فرضیه‌ی آماده‌سازی بازی‌های یاد شده برای کنسول‌های نسل بعد، علاوه بر این‌که چندی پیش بتسدا (Bethesda) اعلام کرده بود شاید این عناوین برروی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان قابل اجرا نباشند، به تازگی و با سخنان جدید پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، قوت بیشتری گرفته است. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با وب‌سایت Yahoo ادعا کرده است که به اطلاعات محرمانه‌ای از کنسول‌های نسل بعد دسترسی دارد که فعلاً اجازه‌ی صحبت کردن درباره‌ی آن‌ها به وی داده نشده است:

واقعاً کنجکاو هستم بدانم [نسل بعدی] چگونه به نظر خواهد رسید و تفاوت‌ها چه مقدار خواهند بود. من به برخی اطلاعات محرمانه‌ی مرتبط با این موضوع دسترسی دارم که مشخصاً نمی‌توانم درباره‌ی آن‌ها صحبت کنم ولی همچنان مطمئن نیستم [نسل بعدی] چگونه به نظر خواهد رسید و از همه مهم‌تر این‌که چه تا حد می‌توانیم انتظار تغییر و جهش بزرگ از آن داشته باشیم.
سپس هاینز درباره‌ی جهش‌ها و تغییرات بزرگی که در نسل‌های مختلف شاهد آن‌ها بوده‌ایم، صحبت‌هایی به میان آورد:

من فکر می‌کنم جهشی که نسل‌ ششم از کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ و ایکس‌باکس به ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ انجام داد، بسیار ثابت شده است چراکه ما از فناوری‌های قدیمی به HD مهاجرت کردیم و تکنولوژی‌های پشتیبانی کننده از HD نیز بسیار عالی بودند. اختلاف میان روش‌های قدیمی و HD به اندازه‌ی تفاوت میان شب و روز بود. سپس به کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ رسیدیم اما دیگر مانند سابق هیجان‌زده نشدیم. البته قطعاً صاحب‌نظران بخش پردازش‌های گرافیکی باید در این مورد اظهار نظر کنند ولی به طور میانگین، تغییرات از دید مردم همچنان خوب به نظر می‌رسید. چقدر این جهش [در نسل بعد] بزرگ خواهد بود، نمی‌دانم. باقی مسائل برای من اهمیتی ندارند چراکه من برنامه‌نویسی یا طراحی مرحله و کارهای هنری مربوط به توسعه‌ی بازی انجام نمی‌دهم. چیزی که واقعاً اهمیت دارد، دیدگاه توسعه‌دهندگان است؛ چیزی که آن‌ها به آن نیاز دارند و قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که به دنبالشان می‌گردند.
تقریباً همه می‌دانیم که منظور هاینز از سخنانی که مطرح کرده است چیست اما اگر بخواهیم کمی آینده‌نگرانه‌تر با این موضوع برخورد کنیم، متوجه می‌شویم که احتمالاً در نسل‌های بعد از نسل نهم، نه کنسولی در کار باشد و نه به طور کلی سخت‌افزاری برای اجرای بازی چراکه شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و یوبی‌سافت (Ubisoft) این روزها از قاطعیت بیشتری نسبت به احاطه‌ی صنعت بازی‌ها توسط فناوری‌های پردازش ابری و استریمِ محتوا صحبت می‌کنند.

منبع: گیم فا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها