داستان مرموز جولیا، روح عروس ایتالیایی

قبرستان Mount Carmel یکی از بزرگ‌ترین قبرستان‌های کاتولیک‌های ایتالیایی است که در پایین تپه‌ای در خارج از شیکاگو قرار دارد.

داستان مرموز جولیا، روح عروس ایتالیایی

قبرستان Mount Carmel یکی از بزرگ ترین قبرستان های کاتولیک های ایتالیایی است که در پایین تپه ای در خارج از شیکاگو قرار دارد. این قبرستان محل به آرامش رسیدن بسیاری از کاردینال ها و کشیش های کاتولیک و به علاوه گانگسترهای معروفی چون آل کاپون است. اما مشهورترین ساکن این قبرستان زنی است به نام "جولیا باکولا پتا" معروف به روح عروس ایتالیایی.

داستان مرگ این عروس ایتالیایی و اتفاقات مرموزی که بعد از مرگش می افتد بسیار غم انگیز است. در ادامه خلاصه ای از داستان جولیا از خواب دیدن مادرش تا نبش قبر و دیده شدن روح او توسط مردم را بخوانیم.

جولیا پتا چه کسی بود؟
جولیا در تاریخ ۶ ژوئن سال ۱۸۹۱ در ایتالیا به دنیا آمد و بعد از مرگ پدرش در سال ۱۹۱۳ همراه با مادرش "فیلومنا" به ایالات متحده مهاجرت کرد. آن‌ها به شیکاگو نقل مکان کردند تا در کنار خواهر و برادرهایش هنری، ژوزف و روزالیا که مدت‌ها آنجا بودند زندگی کنند.

جولیا در ماه ژوئن ۱۹۲۰ با متیو پتا ازدواج کرد و مدت کوتاهی بعد از ازدواج باردار شد. او دو دوره بیماری دچار مشکلات سلامتی شد و در هفدهم مارس ۱۹۲۱ هنگام زایمان پسرش فیلیپو که مرده به دنیا آمد به علت تب شدید از دنیا رفت. به اعتقاد ایتالیایی ها اگر زنی هنگام زایمان از دنیا برود در راه مقدسی از دنیا رفته و شهید به حساب می آید. بنابراین او را در لباس سفید عروس همراه با نوزداش به خاک سپردند. آن ها در یک تابوت در قبرستان Mount Carmel در ایلینویز به خاک سپرده شدند.

خواب های عجیب مادر جولیا
مدتی بعد از خاکسپاری، فیلومنا مادر جولیا خواب های عجیبی می دید. جولیا در خواب از مادرش می خواست او را از قبر بیرون بیاورند. مادر پریشان تصور می کرد دخترش زنده است و به کمک نیاز دارد و برای نبش قبر دخترش به کشیش، پلیس منطقه و مسئولین قبرستان رجوع می کرد. بالاخره بعد از ۶ سال انتظار موفق شد اجازه نبش قبر دخترش را بگیرد. در سال ۱۹۲۷ تابوت جولیا از خاک بیرون آورده شد و همه را با صحنه غیرمنتظره ای مواجه کرد.

بعد از باز کردن تابوت جولیا هیچ تغییری در جسدش دیده نشد درست مثل این که زنده در تابوت به خواب رفته است. اما جسد نوزادش متلاشی شده بود. خانواده جولیا و دوستانش به این نتیجه رسیدند که این ها نشانه قدیس بودن اوست.

پس از دفن دوباره مجسمه او را با لباس عروس بالای قبرش نصب کردند و نوشته ای ایتالیایی به این مضمون روی سنگ قبر او حک شد "بعد از ۶ سال بالاخره از کابوس رها شدم"

روح عروس ایتالیایی
بسیاری از مردم ادعا کرده اند که روح جولیا را در قبرستان دیده اند. به گفته آن ها زنی با لباس سفید روزها و شب ها در قبرستان پرسه می زند.

بسیاری از دانش آموزان مدرسه ای که در نزدیکی قبرستان است زنی سفید پوش را در قبرستان دیده اند. در سال ۱۹۷۶ در یک روز بارانی دانش آموزان مدرسه در حال رانندگی به سمت جشن هالووین بودند که در جاده با زن سفیدپوشی مواجه شدند. ابتدا تصور کردند که این یک شوخی هالووینی است اما هوا بارانی بود و بدن زن کاملا خشک.

خیلی ها روح جولیا را در لباس سفید دیده اند، خیلی ها نور روشنی را روی قبر او دیده اند و خیلی ها هم متوجه عطر گل رز از سمت قبر او شده اند البته در روزهای سرد زمستانی که هیچ گلی در قبرستان نبوده است.

درست است که خیلی ها از روح می ترسند اما روح جولیا هیچ آسیبی به کسی که او را می بیند نمی رساند. یاد جولیا سال ها پس از مرگش هنوز زنده است به خصوص برای کسانی که روح سفید پوش او را به چشم دیده اند.

منبع:برترین ها

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها