حسن جوهرچی بر اثر چه بیماری ای فوت شد ؟ راههای درمان و پیشگیری این بیماری

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به علت فوت حسن جوهرچی اظهار داشت: از یک سال قبل این هنرمند کشورمان علائم نارسایی کبد داشت و همین عامل باعث مرگ او شد اما کبد در بدن چه وظیفه ای بر ...

حسن جوهرچی بر اثر چه بیماری ای فوت شد ؟ راههای درمان و پیشگیری این بیماری

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به علت فوت حسن جوهرچی اظهار داشت: از یک سال قبل این هنرمند کشورمان علائم نارسایی کبد داشت و همین عامل باعث مرگ او شد اما کبد در بدن چه وظیفه ای بر عهده دارد و برای سالم ماندن آن چه باید کرد؟

نارسایی کبد چه نوع بیماری است؟

دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در رابطه با عارضه نارسایی کبدی گفت: نارسایی کبد ، بیماری است که کبد را از انجام فعالیت های طبیعی خود باز می دارد. کبد یکی از مهمترین اعضای بدن به شمار می آید و نقش حیاتی را در زندگی انسان ایفا می‏کند. وظیفه اولیه کبد تصفیه هر چیزی است که شما می‏خورید. کبد در مراقبت از عفونتها کمک می‏کند و میکروبها و سایر مواد سمی را از خون خارج کرده و به حفظ سلامت شما کمک می‏کند . بنابراین هر ماده سمی که از طریق تعذیه ، ترزیق، بیماریهای مختلف و... وارد بدن شده و باعث آسیب رساندن به بدن انسان می شود کبد آن ماده سمی را جذب کرده و عمل دفع و پاکسازی را در بدن انجام میدهد .

نشانه های نارسایی کبد چیست؟

وی بیان خاطرنشان کرد: بیمارهای کبدی در ابتدا هیچ نشانه ای با خود به همراه ندارد ، هنگامی که کبد دچار ویروس می شود با علامت هایی مانند علائم سرما خوردگی خود را نشان می دهند که فرد نسبت به آن بی توجهی می کند و ساده می گذرد ،همین ناغافلی باعث بروز خطرات جبران ناپذیر و حتی مرگ می شود.

خوردنی های معجزه آسا برای کبد

این در حالی است که به گفته مختصصان میوه و سبزیجات اثر معجزه آسایی روی کبد دارند همچنین نوشیدن آب در طول روز بسیار توصیه می شود لذا با تغذیه صحیح و مناسب می توان کبد را سالم نگه داشت و از بروزعارضه های شدیدی چون نارسایی کبد، کبد چرب و ... جلوگیری کرد .اما در رابطه با مواد مضر برای کبد باید یادآور شد مصرف سیگار ، قلیان و الکل در راس بروز انواع بیماری ها بخصوص بیماری های کبدی قرار دارد علاوه بر آن مصرف کنترل نشده نمک، شکر ، مواد سرخ کردنی ،در صد ابتلا به سیروز کبدی را در افراد بالا می برد .

منبع: سلام زندگی

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها