درمانی سنتی برای درد افسردگی / چرا باید همیشه مویز بخوریم؟

حافظه قوی می خواهید؟ از فقرآهن رنج می برید؟ می خواهید بلغم و صفرایتان فروکش کند؟ علاقه دارید پیری پوستتان به تاخیر بیافتد؟ فرصت خواندن این مطلب درباره مویز را از دست ندهید.

درمانی سنتی برای درد افسردگی / چرا باید همیشه مویز بخوریم؟

به گزارش خبر فوری ، یکی از مهمترین درمان های فراموشی مویز است، در رساله ذهبیه امام رضا آمده :من أراد ان يزيد في حفظه، فليأكل سبع مثاقيل زبيباً بالغداة على الريق.» یعنی «کسی که می‌خواهد حافظه‌اش قوی شود هفت مثقال (حدود ۳۰ گرم) مویز بخورد در ناشتا.»

براساس برخی دیگر از روایات نیز از امام صادق علیه السلام در خصوص مویزنقل شده: « اعصاب را تقویت می کند. خستگی را برطرف می کند. نفس را خوش می کند (احساس خوب و خوشحالی به انسان می دهد(. مره را برطرف می کند (مره همان سودا و صفرا است(. بلغم را از بین می برد. اخلاق را نیکو می کند(برای کسانیکه اکثرا بد اخلاق و عصبی هستند چه کم سن و سال و چه بزرگسال بسیار عالی ست) و هم و غم را برطرف می کند(برای کسانیکه افسردگی دارند بسیار مناسب است(».

براساس طب اسلامی، اینکه مویز و کشمش، مُّره که منشا نصف بیماری ها و بلغم که منشا یک چهارم بیماری هاست، را برطرف می کند، پس در واقع، بیماری های زیادی را درمان می کند.

مداومت بر خوردن مویز و کشمش انسان را خوش می کند، پس اگر کسانی که ناراحتی اعصاب دارند و همیشه افسرده و ناراحتند، به طور مداوم کشمش و مویز بخورند، همّ و غمشان برطرف می شود.

از یاد نباید برد که اساس و تمرکز کشمش و مویز، حول درمان مشکلات روحی، روانی و عصبی می چرخد. مویز و کشمش بیماری ها را درمان می کند، مشروط بر اینکه بر خوردنش مداومت شود، مثلاً باید هر روز ۲۱ دانه مویز قرمز با جدا کردن هسته اش خورده شود.

مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا 6 می‌باشد. همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است.مویز از ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد.ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد.

هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌شود.باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتر ی در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.به طورکلی مویز درمان کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می‌باشد.همچنیمویز می‌تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند، مفید است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها