گزارش روزنامه‌های قدیمی مکان کشتی 137 ساله را فاش کرد

کشتی بخار «میلواکی» پس از برخورد با یک کشتی دیگر در مه شدید در سواحل هلند، میشیگان غرق شد.

گزارش روزنامه‌های قدیمی مکان کشتی 137 ساله را فاش کرد

روز ۹ جولای ۱۸۸۶ کشتی بخار میلواکی با کشتی سی. هیکاکس در دریاچه میشیگان برخورد کرد. بیشتر مردان جان سالم به در بردند، اما کشتی ۱۳۵ فوتی غرق شد. 

حالا، یعنی بیش از ۱۳۰ سال بعد، محققان لاشه کشتی میلواکی را شناسایی کرده‌اند. ژوئن گذشته، آن‌ها کشتی را در فاصله ۴۰ مایلی سواحل هلند، زیر ۳۶۰ فوت آب پیدا کردند.

محققان زمان آغاز جستجوشان از میلواکی اطلاع داشتند، اما مکان دقیق آن را نمی‌دانستند. آن‌ها برای مشخص کردن مکان احتمالی آن، جریان‌های آب را مطالعه کردند و گزارش‌های روزنامه‌های قدیمی حاوی توضیحات مفصل از این حادثه را جست‌وجو کردند.

آن‌ها پس از دو روز جستجو با سونار جانبی، یک کشتی یافتند که به طرز چشمگیری دست‌نخورده بود. والری وان هیست، مدیر گروه تحقیقات گفت: «سریعترین کشفی بود که ما انجام دادیم». کشتی به حالت قائم و رو به شمال شرقی بود، جهت حرکتش هنگام غرق شدن.

این تیم چند هفته بعد با یک وسیله نقلیه از راه دور زیر آبی (ROV) مجهز به دوربین به محل کشف بازگشت تا از کشتی غرق‌شده فیلم ویدئویی بگیرد. وان هیست که هدایت این ROV را بر عهده داشت، گفت: «میزان دید بسیار عالی بود. با پایین رفتن ROV به سمت اعماق، دیدیم دکل جلویی همچنان در حالت ایستاده است.»

میلواکی یادآور اهمیت کاهش سرعت در مواجهه با خطر است. 

1

این کشتی در حدود ۴۰ مایلی هلند، میشیگان زیر ۳۶۰ فوت آب غوطه‌ور شد

در روز سقوط، کشتی از شیکاگو به ماسکگون، میشیگان در حال حرکت بود تا محموله‌ای از چوب را بارگیری کند. در همین حال، کشتی هیکاکس در جهت مخالف سفر می‌کرد، از ماسکگون به شیکاگو می‌رفت تا بار چوب تحویل دهد. 

حوالی نیمه‌شب بوده که این دو کشتی در سواحل هلند، میشیگان به یکدیگر نزدیک می‌شوند. نگهبان میلواکی، دِنیس هَرینگتون، چراغ‌های هیکاکس را دید و به کاپیتان خود هشدار داد. تایمز نوشت: «طبق رویه‌های عملیاتی استاندارد، هر دو کشتی باید سرعتشان را کم می‌کردند، به سمت راست هدایت می‌شدند و سوت بخار می‌زدند. اما کاپیتان‌های هر دو کشتی، با تصور اینکه میزان دید خوب است، هیچ یک از این کارها را انجام ندادند.» 

با ظاهر شدن مه غلیظ، میزان دید به سرعت بدتر شد و هر دو کاپیتان سعی کردند کشتی‌های خود را از مسیر خارج کنند. تلاش‌های آن‌ها با شکست مواجه شد و هیکاکس با پهلوی میلواکی برخورد کرد. نیروی این ضربه، هرینگتون را به داخل آب انداخت. 

روی عرشه کشتی میلواکی، آب شروع به نفوذ در زیر عرشه کرد. کاپیتان کشتی برای هشدار به کشتی‌های مجاور، سیگنال وضعیت اضطراری را ارسال کرد و سعی کرد هجوم آب را کاهش دهد. کشتی بخار دیگری در همان نزدیکی، یعنی شهر نیویورک، وارد شد و تلاش کرد میلواکی را شناور نگه دارد. 

پس از دو ساعت، عقب کشتی غرق شد. تا آن زمان، مردان روی عرشه میلواکی نجات یافته بودند به جز هرینگتون که تنها قربانی فاجعه بود. 

کاپیتان هر دو کشتی به دلیل‌عدم انجام اقدامات احتیاطی که می‌توانست جلوی برخورد را بگیرد، مجوز خود را موقتاً از دست دادند. 

میلواکی یکی از ده‌ها کشتی غرق‌شده است که در سال‌های اخیر در دریاچه‌های بزرگ کشف شدند. فقط سال گذشته، محققان بیش از دوازده کشتی را در دریاچه میشیگان پیدا کردند (بیش از سه برابر تعداد معمول در یک سال).

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها