۲۷ سال پیش در چنین روزی

روایت هاشمی رفسنجانی از بازداشت شهردار تهران با وجود مخالفت آیت الله خامنه ای

هاشمی رفسنجانی۲۷ سال پیش در چنین روزهایی (یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۷۷) در خاطرات خود به بازداشت کرباسچی و حمایت آیت الله خامنه ای از وی پرداخت.

روایت هاشمی رفسنجانی از بازداشت شهردار تهران با وجود مخالفت آیت الله خامنه ای

هاشمی رفسنجانی۲۷ سال پیش در چنین روزی در خاطرات خود یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ نوشت:

آقای محمد امامی کاشانی آمد راجع به انتخابات مجلس خبرگان مشورت کرد پیشنهاد داشت به منظور تسهیل ورود رییس جمهور و رییس مجلس تبصره‌ای به قانون انتخابات اضافه شود که روسای سه قوه بدون شرط اجتهاد بتوانند نامزد شوند که گفتم در مشهد همین فکر مطرح شد و قبول نشد. 

آقای محمدرضا رحیمی مشاور آقای محمد یزدی رییس قوه قضاییه آمد و ضمن ابراز نگرانی از اوضاع سیاسی کشور از من خواست که به مشکل و انسجام جناح خودشان کمک کنم. 

آقای حسام الدین آشنا معاون ویژه وزارت اطلاعات آمد گزارش اعتصاب دو روزه نجف آباد را داد و اظهار نظر کرد که می‌شود آقای منتظری را بدون از رده کردن حفظ کرد. عملکرد وزارت اطلاعات در گذشته را نادرست می داند و مذاکره با احمد آقا فرزند آیت الله منتظری را گفت. 

شب میهمان رهبری بودم بعد از تعریف از سفرهایمان به کیش و مشهد و شمال، درباره بازداشت شهردار تهران صحبت کردیم ایشان تعجب داد که چطور با منع بازداشت از سوی ایشان، قوه قضاییه بازداشت کرده ولی فعلا مصلحت نمی‌دانند که دخالت کنند و گفته اند که سریع تر به پرونده رسیدگی شود. گفتند آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای قاضی پرونده گفته است که شهردار در زندان نیست بلکه در یک جای سه اتاقه با روزنامه و تلویزیون و... به سر می‌برد. 

درباره آیت‌الله منتظری هم نظرشان این‌ است که رفت و آمد همان سه نفر آقایان سیدحسن‌طاهری، محمد مومن وابراهیم امینی کافی است و در مورد تحرکات ضد رهبری در حوزه فکر و تاسیس مجمع مدرسین در قم مخالفند و ناراحت و توقع دارند که دوستان دفاع کنند و از بعضی از مطبوعات از جمله روزنامه‌های جمهوری اسلامی و جامعه ناراضی‌اند‌.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها