قیمت باورنکردنی «در» معروف فیلم تایتانیک

معروفترین «تخته» در تاریخ سینما، یعنی آن قطعه چوبی شناور فیلم تایتانیک در یک حراجی به قیمت ۷۱۸۷۵۰ دلار فروخته شد.

قیمت باورنکردنی «در» معروف فیلم تایتانیک

در پایان فیلم معروف « تایتانیک »، پس از غرق شدن کشتی در آب‌های یخی اقیانوس اطلس شمالی، رز (با بازی کِیت وینسلِت) خودش را روی یک قطعه در چوبی بالای آب نگه میدارد و جک (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو)، به لبه این در چوبی میچسبد در حالیکه بیشتر بدنش زیر آب است. با اینکه بالاخره یک قایق نجات برای نجات رز از راه می‌رسد، اما برای جک خیلی دیر شده است. 

این صحنه تلخ مدت‌ها موضوع بحث‌ بود: آیا این قطعه چوب نمی‌توانست جایی برای هر دوی آن‌ها باشد تا زمانی که منتظر رسیدن کمک هستند؟ حتی جیمز کامرون فیلمساز نیز وارد این بحث داغ شد و با ترتیب دادن یک مطالعه علمی، نشان داد در آن شرایط فقط یک نفر می‌توانست زنده بماند. 
در طول فیلمبرداری این فیلم پرجاذبه در سال ۱۹۹۷، خدمه از یک مخزن آب ۱۷ میلیون گالنی برای نمایش اقیانوس اطلس استفاده کردند. این چارچوب در از چوب درخت بالسا ساخته شده بود. 
 

1

 

این تکیه‌گاه روز ۲۳ مارچ در جریان حراج  هریتیچ آکشِنز  خانه جدیدی پیدا کرد. در این حراج ۱۶۰۰ اثر مربوط به تاریخ هالیوود به فروش گذاشته شد. از دیگر اقلام مهم این حراج می‌توان به تبر فیلم «درخشش» که به قیمت ۱۲۵۰۰۰ دلار فروخته شد و تازیانه‌ای از «ایندیانا جونز و معبد مرگ» که به قیمت ۵۲۵۰۰۰ دلار فروخته شد، اشاره کرد. یک توپ بولینگ از «کینگ‌پین» ۳۵۰۰۰۰ دلار و یکی از سلاح‌های پرنسس لیا از فیلم «بازگشت جدای» به قیمت ۱۵۰۰۰۰ دلار فروخته شد. این حراج رقابتهای زیادی بر سر پیشنهاد قیمت برانگیخت.

جو مادالنا، معاون اجرایی رئیس هریتیج آکشنز می‌گوید: «موفقیت خارق‌العاده این حراج، چیزی را ثابت می‌کند که من همیشه می‌دانستم: علاقه و اشتیاق به وسایل و لباس‌های سینمایی عمیق و سیری‌ناپذیر است.» 

این خانه حراج سایر لوازم فیلم تایتانیک از جمله چرخ فرمان کشتی، لباس ابریشمی رز و یک دستگاه تلگراف سفارشی را نیز فروخت. اما قطعه چوب بحث‌برانگیزی که هشت فوت طول و سه و نیم فوت عرض دارد اصل چیزی بود که همه برای دیدن آن در حراج شرکت کردند. 

مناقصه از قیمت ۶۰۰۰۰ دلار شروع شد و فقط ظرف چند دقیقه به ۷۰۰۰۰۰ دلار رسید. با بالا رفتن قیمت، حراج‌دهنده با تاکید بر اهمیت این وسیله برای فیلم تایتانیک، پیشنهاددهندگان را به بالا بردن قیمت ترغیب می‌کرد. 

مایک سادلر، دلال حراج گفت: «قبل از این صحنه، داستان فیلم ماجراجویی عاشقانه بود و بعد این صحنه به یک داستان عشقی غم‌انگیز رومئو و ژولیتی تبدیل شد.» 

بالاترین قیمت پیشنهادی به ۷۱۸۷۵۰ دلار رسید. خانه حراج هویت خریدار را فاش نکرد و فقط گفت خریدار شخصاً در این رویداد شرکت کرده است.

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها