این مدل، یک انسان نیست؛ یک تصویر کامپیوتری است

شودو یک مدل سیاه پوست مجازی است که با حدود 41هزار فالوور تبدیل به یکی از ستارگان اینستاگرام شده است. او چندمین سوپر مدل کامپیوتری و غیر واقعی اینستاگرامی است.

این مدل، یک انسان نیست؛ یک تصویر کامپیوتری است

به گزارش خبر فوری و به نقل از لایف باز و ایندیپندنت، مدل بودن بسیار فراتر و پیچیده تر از ایستادن در یک گوشه و نگاه کردن به دوربین است. شما به عنوان یک مدل باید بدانید که چه موقع و به چه میزان لبخند بزنید. لبخند شما و فرم لبهایتان باید مشخص باشد. نوع نگاهتان به دوربین باید به نحوی باشد که بیننده خیره گردد.
شما باید مانند یک هنرمند کار با دوربین را بدانید. با این شرایط و البته با کمک تکنولوژی جدید از جمله فیلترهای کامپیوتری و فتوشاپ، عکس های شما بی عیب و نقص می‌شوند.
کمرون جیمز ویلسون یکی از عکاسانی است که از این تکنیک‌ها بسیار استفاده می‌کند و از طریق آنها مدلهایی مجازی و غیر واقعی و البته زیبا و مشهور ایجاد می‌کند. البته او به علت ایجاد توهم و تصاویر جعلی توسط بسیاری از مردم مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما باید بپذیریم که ما همیشه با حقیقت محض روبرو نمی‌شویم و حقایق گاهی اوقات از معرض دید ما خارج می‌گردند. سوپر مدلی به نام شودو یکی از همین مدلها است که توسط تکنیکهای کامپیوتری به وجود آمده است.
این مدل کامپیوتری به خصوص به خاطر پوست درخشان سیاهش بسیار مورد توجه کاربران اینستاگرامی قرار گرفته است.
صفحه اینستاگرامی این مدل مجازی حدود 41هزار فالوور دارد. عکسهای او به خصوص در اینستاگرام رسمی فشن شوها از جمله فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش ریحانا(خواننده مشهور) هم مورد توجه و بازتاب قرار گرفته است.

این مدل مجازی حاصل فعالیت‌های کامپیوتری و مجازی جیمز ویلسون است. در حقیقت شودو محصول آخرین پروژه ای است که ویلسون عکاس روی آن کار می‌کند. شودو یک مدل CGI است که ویلسون آن را به این علت ایجاد کرده تا از ترکیب نور و پوست سیاهش چشم ها را خیره کند. او تحت تاثیر مدل ها و عروسک های آفریقایی بوده است.
ایجاد یک مدل مانند شودو می تواند چندین روز طول بکشد و ویلسون این عکاسی مجازی را انقلابی در عرصه مدلینگ و عکاسی آن می‌نامد. بنابراین، در روزهایی که او مشغول عکاسی از مدل های واقعی نیست، وقتش را برای ایجاد مدلهای‌های CGI مانند شودو صرف می‌کند.
البته این نکته نباید مورد غفلت قرار بگیرد که شودو تنها نمونه‌ی این صنعت مدل سازی نیست. یک مدل کامپیوتری دیگرهم وجود دارد که نامش میکوئلا است.
میکوئلا در حال حاضر 625هزار فالوور در اینستاگرام دارد. او اکنون مدلی است که به تبلیغ لباسهای مختلف هم می‌پردازد و آنها را تبلیغ می‌کند تا به بیشترین فروش خود برسند.

بسیاری از فعالیت های ویلسون مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما ویلسون به این انتقادها اعتنایی ندارد.
ویلسون در این رابطه می‌گوید: در دنیای امروز، سخت است که بگویم چه چیزی واقعی و چه چیزی دروغ است و به همین دلیل، یک محصول جعلی واقعی شده است.
قصد اصلی ویلسون در حقیقت همین است. او می‌خواهد چیزی را که کاملا فانتزی و مجازی است به دنیای واقعی بیاورد. واضح است که مدل هایی مثل شودو و میکوئلا اساسا افسانه و رویاهای علمی تخیلی اند که به واقعیت تبدیل شده اند. چیزی که از نظر ویلسون هیچ ایرادی ندارد و عین زیبایی و توانمندی است.
در بین کاربران شبکه های اجتماعی هم بر سر این موضوع تفاوت نظرهای عمیقی وجود دارد. برخی از کاربران معتقدند که ایجاد چنین تصاویر و مدل هایی هیچ ایرادی ندارد. به طور مثال، دنیس آن معتقد است که هنر مدلینگ مجازی مانند انیمیشن سازی است و همانطور که یک کاراکتر انیمیشن تبدیل به یک موجود ملموس و واقعی می‌شود، یک مدل سایبر هم می‌تواند توجه ها را به سمت خود جلب کند.
از طرف دیگر، برخی کاربران، این امر را در مقابل اشتغال بخشی از جامعه جهانی به خصوص سیاه پوستان می‌دانند. به طور مثال، یک کاربر در صفحه خود در این رابطه نوشته است: این یک معضل جدی است که به جای استخدام یک مدل سیاه پوست یا حتی سفید پوست و ایجاد اشتغال برای آنان، عکاس با ایجاد یک مدل وهمی از استخدام و پرداخت حقوق زنان سیاه پوست ابا ‌کند. این همچنین نشان می دهد که چقدر هنوز تیره پوستان توسط رسانه های دنیا عجیب و غریب به نظر رسیده و معمولا طرد می‌شوند.

منبع: لایف باز . ایندیپندنت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها