سگ ها بین ۸۹ تا ۲۰۰ کلمه را درک می کنند

بسیاری از صاحبان سگ ها احتمالا آرزو می کنند که بتوانند با دوستان پشمالوی خود گفتگوی واقعی داشته باشند در حالی که ممکن است صحبت کردن با حیوانات خانگی عجیب به نظر برسد، مطالعات جدید نشان می دهد که این امر می تواند ممکن باشد چراکه سگ ها در واقع قابلیت درک حدود ۱۰۰ کلمه را دارا هستند.

سگ ها بین ۸۹ تا ۲۰۰ کلمه را درک می کنند

در همین راستا محققان این پژوهش، کاترین ریو (Catherine Reeve) و سوفی ژاک (Sophie Jacques) از دانشگاه دالهوسی کانادا در این باره اعلام کردند: در این پژوهش قصد داشتیم فهرستی جامع از کلماتی که سگ ها به طور مداوم به آن پاسخ می دهند و توسط صاحبان سگ ها گزارش شده، ایجاد کنیم.
این تیم تحقیقاتی، ۱۶۵ صاحب سگ که از چندین نژاد مختلف این حیوانات خانگی نگهداری می کنند را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه این تحقیقات، مالکان در مورد کلمات و عبارات مختلفی که حیوانات خانگی شان درک می کنند و همچنین نژاد، سن، جنسیت، و سابقه آموزشی دوستان پشمالوی خود گزارش هایی ارایه دادند.
به گزارش سیناپرس، این مطالعات نشان می‌دهد که دستورات رایج یکی از محتمل‌ ترین کلماتی هستند که سگ ها می ‌دانند. این کلمات عبارتند از: بنشین، بیا، پایین، بمان، صبر کن، نه، باشه و برو.  با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که سگ ها اغلب به نام خود نیز پاسخ می دهند.

همچنین چندین سگ در این مطالعه ‌توانستند کلمات مربوط به غذا مانند جایزه، صبحانه و شام و کلمات مربوط به بازیگوشی مانند توپ و سنجاب را نیز درک کنند.

به گزارش سیناپرس، برخی از نژادهای سگ ها فوق العاده باهوش هستند. در حالی که میانگین تعداد کلماتی که یک سگ می داند برابر با ۸۹ است، این مطالعات نشان داد که محدوده یادگیری برخی از سگ ها می تواند بسیار بیشتر یا بسیار کمتر باشد.

سگ هایی که کمترین واکنش را نشان می دهند فقط به ۱۵ کلمه واکنش نشان دادند، در حالی که برخی سگ ها دارای درک ۲۱۵ کلمه بودند! 

در ادامه این تیم از پژوهشگران کانادایی اضافه می کند که برخی از نژاد ها مانند ژرمن شپرد، بیشون فریز و شی هواهوا پاسخگوترین نژادهای سگ محسوب شده و بالعکس نژادهای محبوب مانند بیگل و باکسر در واقع در میان سگ هایی با کمترین دایره لغات دسته بندی می شوند.

طبق گفته محققین، این مطالعات اولین قدم به سوی توسعه ابزاری در جهت تشخیص پاسخ سگ‌ ها به کلمات خاص است.

در حالی که محققان معتقدند که سگ‌های معمولی حدود ۱۰۰ کلمه را می‌دانند، اما توضیح می دهند که پاسخ دادن به یک کلمه لزوماً به معنای درک معنای نیست.

طی هزاران سال تکامل و اهلی شدن، این امکان وجود دارد که سگ‌ ها به سادگی بدانند که صداهای خاص انسان با رویدادهای خاصی که به دنبال آن کلمات می‌آیند مرتبط هستند.

منبع: سینا پرس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    اینها از علائم هدفمند بودن جهان آفرینش است
    فتبارک الله احسن الخالقین

  • رابی
    0

    مسئولان محترم ده کلمه حرف مردم را نیز متوجه نمی شوند.یا متوجه می شوند و منافعشان در نفهمیدن است.

  • ناشناس
    0

    برعکس مسولین یه کلمه هم درک نمیکنن

  • ناشناس
    0

    سگشون شرف دارد به اون مثلا ادمایی که هیچی درک نمی کنند .راستی مسولیت قبول نمی کنند ؟وزارتی وکالتی ریاستی و..

  • زهرا
    0

    یکدفعه میگفتین سگها چند زبون هم بلدن انگلیسی آلمانی فرانسوی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها