وزیر ارشاد: 34 میلیون ایرانی بازیکن بازی های موبایلی و رایانه ای هستند

هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با معرفی برگزیدگان خود در دو بخش بازی‌های موبایلی ایرانی و مسابقات فیفا 23 به کار خود پایان داد.

وزیر ارشاد: 34 میلیون ایرانی بازیکن بازی های موبایلی و رایانه ای هستند

محمدمهدی اسماعیلی که به دلیل حضور در سفر به استان کردستان به صورت برخط در آیین پایانی این رویداد شرکت کرد، در سخنانی گفت: روزی که جلسات آغاز این لیگ را برگزار می‌کردیم، هدف‌گذاری ما بر عدد یک میلیون نفر بود و امروز یک و نیم میلیون از فرزندان ما در این لیگ شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره از لیگ تجربه بسیار خوبی بود و این لیگ مختص بازی‌سازان ایران بود، افزود: امروز بخش مهمی از بازی‌ها راهی برای گره‌گشایی از مسائل مهم اجتماعی است.

اسماعیلی اضافه کرد: آخرین آمار در پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن هستند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای داریم که هفته‌ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد بازی بخش مهمی در زندگی افراد است که باید با نگاه فرصت به این ماجرا نگاه کرد و از آن استفاده کرد.

 

یک میلیون و پانصد هزار گیمر در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی در این رویداد شرکت کردند

محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم گفت: جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این دوره با همکاری ادارات کل ارشاد استان‌ها برگزار شد و با همراهی آنها توانستیم این مسابقات را در ۱۴ استان کشور به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات سال گذشته در ۵ استان برگزار شده بود. تلاش ما این است که در سال آینده این مسابقات را به صورت حضوری در کل استان‌های کشور برگزار کنیم.

حاجی هاشمی افزود: در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی نیز سال گذشته ۴ شرکت بازی‌ساز ایرانی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند اما در این دوره مسابقات با حضور ۱۵ شرکت بازی‌ساز ایرانی برگزار شد و یک میلیون و پانصد هزار نفر کاربر و گیمر در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره عونی الدوس استریمر ۱۲ ساله ساکن غزه که به همراه خانواده‌اش در حملات هفته‌های اخیر رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسید، افزود: عونی الدوس که آرزوی هزارتایی شدن صفحه‌اش در شبکه‌های اجتماعی را داشت، بعد از شهادت مظلومانه‌اش ویدئو‌های منتشر شده در صفحه‌اش بسیار پرببینده‌ شده و به یک میلیون نفر رسیده است. به قول شهید آوینی در عالم، رازی است که جز به بهای خون فاش نمی‌شود. عونی الدوس هم با شهادتش به رازی دست پیدا کرد و حقیقتی را برای مردم عالم فاش کرد که از هر استریمی بالاتر بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عونی الدوس استریمر 12 ساله فلسطینی ساکن غزه گفت: وجود 32 میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور نشان می‌دهد که موضوع بازی در کنار سایر محصولات فرهنگی نظیر موسیقی و کتاب بیشتر مصرف فرهنگی را در جامعه دارد. از این رو برنامه‌ریزی برای این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با قدردانی از تلاش بازی‌سازان ایرانی در راستای تولید بازی‌های پرمخاطب و باکیفیت تصریح کرد: امروز بازی‌های ایرانی در سبد مصرف بسیاری از خانواده‌های ایرانی قرار گرفته و بخش قابل توجهی از بازار مصرف بازی‌های دیجیتال در کشور به بازی‌های ایرانی تولید داخل اختصاص پیدا کرده است. امیدواریم که در آینده شاهد رشد و رونمایی از بازی مختلف ایرانی در کشور باشیم و به سمت تولید بازی‌های پرمخاطب و جذاب حرکت کنیم.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها