چند حقیقت جالب در مورد باربی، محبوب‌ترین عروسک جهان

با ما همراه باشید تا با چند حقیقت جالب در مورد عروسک باربی آشنا شوید.

چند حقیقت جالب در مورد باربی، محبوب‌ترین عروسک جهان

از زمان طراحی و تولید اولین باربی در سال 1959، این عروسک به یکی از مهم‌ترین چهره‌های نمادین تمام دوران‌ها تبدیل شده است. او به دلیل لباس‌های پر زرق و برق، ظاهر شدن در نقش ها و شغل‌های مختلف قلب میلیون‌ها کودک و بزرگ را تسخیر کرده است، اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارند که شما در مورد باربی نمی‌دانید.

حقایق جالب در مورد عروسک باربی

با ما همراه باشید تا با 10 حقیقت جالب در مورد عروسک باربی آشنا شوید.

باربی توسط روث هندلر و جک رایان ساخته شد

باربی توسط روث هندلر و جک رایان ساخته شد

باربی توسط روث هندلر، بنیانگذار متل و تاجر آمریکایی ساخته شده است. او از عشق دخترانش به عروسک‌های کاغذی الهام گرفت و تصمیم گرفت خودش یک عروس زیبا بسازد. سپس با کمک جک رایان یک شخصیت داستانی، او توانست عروسی بسازد که امروز ما او را به نام باربی می‌شناسیم.

نام کامل باربی، باربارا میلیسنت رابرتز است

نام “باربی” از نام دختر روث هندلر، باربارا الهام گرفته شد و بعدها نیز نام عروسک “کن” از روی اسم پسرش کنت گرفته شد.

باربی بیش از 200 شغل دارد

باربی در طول زندگیش بیش از 200 شغل مختلف از فضانورد گرفته تا آتش نشان و خواننده رپ… و غیره داشته است. در واقع عروسک باربی به ما نشان می‌دهد که چگونه یک دختر می‌تواند به هر چه می‌خواهد دست پیدا کند.

باربی خانواده و دوستان زیادی دارد

در طول سال‌ها، باربی افراد زیادی را به دنیای رویاییش راه داده است که می‌توان تعدادی از اعضای خانواده او مانند کاپیتان، استیسی و چلسی و دوستان او مانند ترزا، سامر و نیکی را نام برد.

باربی تغییرات مد و استایل زیادی داشته است

باربی تغییرات مد و استایل زیادی داشته است

باربی در طول این سال‌ها بارها با لباس‌های مختلف مثل لباس‌های مجلسی پر زرق و برق، لباس‌های شنا و پیژامه‌های افسانه‌ای دیده شده است.

اما آیا می‌دانستید که باربی نیز یک ابرقهرمان است؟

در سال ۲۰۱۹، باربی لباس شخصیت‌های مردان ایکس Mystique، Dark Phoenix و Storm را نیز به تن کرد.

باربی به فضا هم رفته است

باربی چندین بار به فضا رفته است، مثلا در سال 2021 پروازی با جاذبه صفر انجام داد. در آوریل 2022، متل دو عروسک را با همکاری ایستگاه فضایی ملی برای “Mission Dream Star” به مدار فرستاد و در اکتبر 2022، فضانورد سامانتا کریستوفورتی، باربی شبیه خود را به ایستگاه فضایی برد! این بدان معناست که باربی اولین عروسکی است که به فضا رفته است.

” صورتی باربی ” رنگ اصلی و مشخص باربی است

رنگ برند عروسک باربی صورتی است، به همین دلیل هرچه متعلق به این عروسک زیبا باشد چه خانه و کفش یا ماشین همه به رنگ صورتی طراحی می‌شوند. در واقع در فیلم “باربی 2023” هم بی‌نهایت از رنگ آبی استفاده شده است.

او از بیش از 150 کشور بازدید کرده است

باربی از بیش از 150 کشور بازدید کرده است

از زمان تولید و طراحی باربی در سال 1959، این عروسک معروف در بیش از 150 کشور فروخته شده است. همین امر نیز باعث شده او محبوب‌ترین عروسک جهان باشد.

باربی یک نماد فرهنگی است

باربی در نمایشگاه‌ها، نمایش موزه‌ها نیز نمایش داده شده است. حتی چندین جاذبه با مضمون باربی در سراسر جهان برگزار شده است. او به یک نماد فرهنگی تبدیل شده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها