شانگهای چین به «شهر ارواح» تبدیل شده است؟/ تصاویر

در فضای مجازی پس از وایرال شدن یک توئیت در مورد آن که شانگ‌های بزرگترین شهر چین به شهر ارواج تبدیل شده بحث‌هایی در گرفته است. این توئیت همراه با عکسی بوده که خیابان‌های خالی از جمعیت در شانگ‌های را نشان می‌دهد.

شانگهای چین به «شهر ارواح» تبدیل شده است؟/ تصاویر

"مایکل یون" کاربری که عکس‌هایی را منتشر کرده که ظاهرا شانگ‌های خالی از جمعیت را نشان می‌دهد؛ نوشته که این عکس‌ها خیابان‌های متروک و استارباکس خالی از مشتری را نشان می‌دهند.

به نقل از نیوزویک؛ او مدعی شده که این عکس‌ها توسط یکی از دوستان اش روز دوشنبه گرفته شده‌اند و نشان دهنده "مشکلات عمیق" برای اقتصاد چین هستند.

او در توئیت خود در توئیتر نوشته است: "شانگ‌های در مقایسه با آن چه که پیش‌تر بود اکنون یک شهر ارواح است. این مرکز مالی این شهر است. چین پیش‌تر حضور گسترده‌ای در غرب داشت. امروز دوشنبه است، روز کاری عادی است، احساس می‌شود صبح یکشنبه در آلمان است. بسیار آرام... ترافیک جاده‌ای بسیار کم... رستوران‌های غربی شانگ‌های که پیش‌تر نماد برای غذا خوردن پرشور بودند اکنون خالی از مشتری هستند. جمعیت در بار‌های شانگ‌های امروز نصف جمعیت پیشین است. چین در مشکل به سر می‌برد".

شانگهای

او در ادامه نوشت: "این نقل قول دوستی است که به چین سفر کرده است: "پروازی به مقصد شانگ‌های داشتم. از بین همه نقاطی که سفر می‌کنم چین بیش‌ترین شواهد و علائم را از وجود مشکلات اقتصادی نشان می‌دهد. این یک دردسر عمیق برای آن کشور است. شانگ‌های در مقایسه با آن چه پیش‌تر بود تبدیل به شهر ارواح شده است. این مرکز مالی آن کشور است".

شانگهای

او در ادامه اشاره کرده پیش از آن که پاندمی کووید – ۱۹ و قرنطینه‌های سراسری در چین آغاز شود خیابان‌ها و مراکز شانگ‌های مملو از جمعیت بودند، زیرا چین کماکان بازیگری اصلی در اقتصاد جهانی محسوب می‌شد. این پست به سرعت در سراسر توئیتر منتشر شد و بیش از ۷۸۰ هزار بار مشاهده و بیش از هزار بار بازنشر شده است.

شانگهای

با این وجود، کاربر دیگری به نام "پیتر لی" با انتشار تصویری مملو از جمعیت در یک رستوران ایتالیایی در شانگ‌های نوشته دیگر نگویید شانگ‌های تبدیل به شهر ارواج شده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    5

    ان شالله کل چین تبدیل به شهر ارواح بشه از بس نفت ایران را مفت مفت بردند ومی برند البته به لطف مسئولین عزیز کاردان واقتصاد ان وکاسبان تحریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کل چین که سهله، اگه کل دنیا هم شهر ارواح بشه دردی ازتون دوا نمیشه چون شماها ذاتاً بازنده هستید. یک ملت بازنده

    • ناشناس
      0

      عادت داریم عیب وبی عرضگیمونا به دیگران ربط بدیم .

  • ناشناس
    0

    پیاده روی اربعین رفتند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها