خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ناراحتی بازجو‌های عزل‌شده پرونده قتل‌های زنجیره ای از اقدام خودشان

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشته که عصر بازجو‌های عزل‌شده، برای توجیه عمل خودشان آمدند. مدعی‌اند، مسایل اصلی پرونده که در مورد جاسوسی و کارهای خلاف اخلاق آنها اعتراف گرفته‌اند، درست است و شکنجه را آن طور که آنها گفته‌اند، قبول ندارند و از بدنام شدن خودشان ناراحت‌اند.

ناراحتی بازجو‌های عزل‌شده پرونده قتل‌های زنجیره ای از اقدام خودشان

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطراتش در 10 خرداد ماه 1379 می نویسد: آقای تقی قرائتی، [رییس مؤسسه مسجد] و همراهان آمدند. برای اصلاح وضع مساجد کشور فعالیت دارند. از عدم توجه مدیران حوزه و طلاب، به امامت جماعت مساجد انتقاد داشت و گفت، نزدیک ٣٠ هزار مسجد در کشور، فاقد امام جماعت است و طلاب،کار در اُرگانهای دولتی را بر امامت مساجد روستاها ترجیح می‌دهند. برای همایش آینده مشورت کرد و خواست، به رهبری بگویم که بودجه‌ای در اختیارشان بگذارند.  

آقای [روح‌الله] حسینیان، [رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی] آمد. از اوضاع سیاسی و فیزیکی کشور اظهار ناراحتی‌کرد. از بی‌برنامگی در مدیریت کلان کشور و به من هم انتقاد دارد و از سوءاستفاده چپ از مسأله قتل‌ها[ی زنجیره‌ای]. آقای دکتر [هادی] منافی آمد. از اوضاع جاری کشور اظهار ناراحتی کرد و گفت، همسرش گرفتار بیماری مشکلی شده است. 

 

عصر [آقایان ربانی، باقری، جوادی، نیکان و قادری]، بازجو‌های عزل‌شده پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، برای توجیه عمل خودشان آمدند. مدعی‌اند، مسایل اصلی پرونده که در مورد جاسوسی و کارهای خلاف اخلاق آنها اعتراف گرفته‌اند، درست است و شکنجه را آن طور که آنها گفته‌اند، قبول ندارند و از بدنام شدن خودشان ناراحت‌اند. می‌گویند، آقای [علی] یونسی، [وزیر اطلاعات] و مدیران وزارت، مانع ادامه کارشان شده‌اند. نسبت به حُسن‌نیت آقای [حمید] سرمدی، اظهار تردید نمودند. 

آقای [عبدالعلی علی] عسکری، [رییس بنیاد تعاون سپاه] آمد. طرحی برای مقابله با وضعیت موجود ارایه داد و گفت، از شنیدن خبر انصراف شوکه شده؛ ضمن اینکه عقلانیت اقدام برایش روشن است؛ من هم توضیحاتی دربارة علل انصراف دادم.گفت، نیروهای اصولگرا از انصراف شما ناراحت‌اند. به روحیه آنها ضربه خورده و نمایندگان‌شان در مجلس سرپرست ندارند. پیشنهاد داشت که مردم و نهادها، با بیانیه و طومار، خواستار پس‌گرفتن انصراف شما بشوند.گفتم، بعد از انصراف، راحت و سبک شدم و بنا ندارم به مجلس بروم.  

در انتخابات هیأت‌رییسه موقت مجلس، حزب مشارکت وضع نامناسبی پیدا کرده و علیرغم خواست آنها، آقای [مهدی] کروبی و آقای مجید انصاری، نامزد ریاست و نیابت ریاست شدند و رأی آوردند؛ بگو و مگو بین مشارکت و مجمع روحانیون مبارز ادامه دارد.

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها