رحیم آباد گیلان؛ منطقه ای با طبیعتی بکر و بی نظیر

رحیم آباد یکی از مناطق بسیار زیبای استان گیلان است که طبیعتی بکر و بی نظیر دارد.

رحیم آباد گیلان؛ منطقه ای با طبیعتی بکر و بی نظیر

رحیم آباد ( به انگلیسی : Rahimabad) یکی از بخش های شهرستان رودسر نزدیک به کلاچای است. این منطقه طبیعتی بسیار زیبا با جاذبه های گردشگری فوق العاده دارد. بخش اشکورات که منطقه ای بسیار زیبا برای جذب گردشگران محسوب می شود هم در بخش رحیم آباد رودسر قرار گرفته است. 

عکس رحیم آباد, روستای رحیم آباد, باغ و عمارت رحیم آباد

تصاویر شهر رحیم آباد

شهر رحیم آباد یکی از توابع شهرستان رودسر در مرکز بخش رحیم آباد در استان گیلان است. بخش رحیم آباد یکی از بزرگترین بخش های استان گیلان محسوب می شود. 

ساکنین رحیم آباد ، گیلک هستند و به زبان گیلکی و لهجه بیه پیش صحبت میکند. 

عمده محصولات رحیم آباد عبارتند از : برنج ، چای ، فندق ، گیاهان دارویی ، عسل ، گندم ، جو ، حبوبات ، محصولات جالیزی و میوه های بومی . 

رحیم آباد, رحیم آباد رودسر, رحیم آباد کلاچای

رحیم آباد کجاست

رحیم آباد رودسر کجاست؟ 

فاصله کلاچای تا رحیم آباد 10 کیلومتر است ، برای رفتن به رحیم آباد میتوانید از سمت کلاچای به روستای سیاهکلرود و به جواهر دشت بروید و به سمت رحیم آباد حرکت کنید یا از جاده رحیم آباد به منطقه اشکورات بروید. 

عکس های قدیمی از شهر رحیم آباد, روستای رحیم آباد گیلان

جاذبه های گردشگری رحیم آباد

جاذبه های گردشگری رحیم آباد 

اشکورات : اشکورات یکی از زیباترین نقاط ایران محسوب می شود. در اشکورات میتوانید جنگل ، کوه ، دشت ، آبشار ، چشمه ، دریاچه و قله های زیبا ببینید. اشکورات گیلان یکی از پرطرفدار ترین مناطق ایران برای گردشگری طبیعت  است. 

رحیم آباد گیلان, باغ رحیم آباد, عکس رحیم آباد

قلعه طول لات رحیم آباد

قلعه طول لات : قلعه طول لات ( قلعه گردن یا تول لات )  یکی از آثار باستانی رحیم آباد در پایین دست پلرود است. در بالا قلعه میتوانید مناظری بکر و دیدنی ببینید. برای ساخت قلعه طول لات از سنگ و گچ استفاده شده . این قلعه را بعد از گذشتن از اشکورات در روستای زیاز و بعد از ورود به محدود سد خاکی پلرود پیدا میکنید که با ید پیاده به آنجا بروید. این قلعه یکی از قدیمی ترین قلعه های استان گیلان محسوب می شود. 

کوه عروس و داماد : کوه عروس و داماد در روستای زیاز قرار گرفته است که یکی از عجایب اشکورات محسوب می شود. در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. افسانه ای محلی می گوید که در قدیم دختر و پسری بدون اجازه والدین زندگی خود را شروع کردند ولی عاق والدین شدندو به شکل سنگ درآمدند. 
 باغ و عمارت رحیم آباد, رحیم آباد, رحیم آباد رودسر

دیدنی های رحیم آباد

غار وادار : در 47 کیلومتری بخش رحیم آباد و شرق روستای دلیجان ، غار وادار قرار گرفته است که قدمت زیادی دارد و رودخانه آسمان رود از آن  سرچشمه می گیرد. 

دریاچه شَوَک : دریاچه شوک در روستای شوک اشکورات رحیم آبا قرارگرفته است و آب مورد نیاز زراعت زمین ها و باغ های منطقه را تامین میکند. منظره دریاچه به خصوص زمانی که مه اطراف آن را فرا میگیرد ، نفس گیر است. 

باغ رحیم آباد, عکس رحیم آباد, روستای رحیم آباد

روستای شوئیل رحیم آباد

روستای شوئیل : روستای شوئیل رحیم آباد آب و هوایی ییلاقی ، مناظری بکر و دیدنی دارد. 

باغ و عمارت رحیم آباد, رحیم آباد, رحیم آباد رودسر

آبشار سجیران رحیم آباد

آبشار سجیران : آبشار سجیران در روستای سجیران از توابع دهستان اشکور سفلی رحیم مآباد قرار دارد. این جاذبه طبیعی در 20 کیلومتری جنوب رحیم آباد قرار گرفت است و 60 متر ارتفاع دارد و در پایین آن چشمه سجیران قرار گرفته است که به دلیل خواص درمانی مورد توجه افراد محلی و گردشگران منطقه است. 

رحیم آباد کلاچای, عکس های قدیمی از شهر رحیم آباد, روستای رحیم آباد گیلان

دره چاکرود رحیم آباد

دره چاکرود : دره چاکرود در منطقه طیولا قرار گرفته است که بازدید از آن برای حرفه ای ها است و باید همراه با تجهیزات مناسب باشد. 

آبشار آسمان رود : آبشار آسمان رود واقع در دره آسمان رود در 42 کیلومتری بخش رحیم آباد قرار گرفته است ، در دره علاه بر آبشار ، چشمه هایی زلال و دیدنی قرار گرفته اند. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    با این گزارش اتش زدین به این منطقه داغونش کردید شش ماه ویگر زمینش متری صد میلیون

    نظرات شما -
    • 1

      بدون این گزارش هم، شش ماه دیگر همه ایران میشه متری حداقل صد میلیون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها