دلایل سوختن سیمکارت

سیم کارت ها امروزه یکی از اصلی ترین نیاز های بشر شناخته شده اند و موضوع سوختن سیمکارت ها و همچنین بررسی دلیل این موضوع مشکلی هست که شاید برای هر شخصی پیش بیاید.

دلایل سوختن سیمکارت

برخی از مشترکان سیم کارت هر چند سال و یا هر چند ماه یکبار سیم کارت تلفن همراهشان می سوزد که ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. طبق آمار به دست آمده تقریبا همه افراد این مشکل را در زندگی خود تجربه کرده‌اند.

به طور کلی همه سیمکارت ‌ها یک عمر مفیدی دارند که عمر سیم کارت به عوامل مختلفی مانند نحوه استفاده، نگهداری از سیم کارت و میزان مصرف آن بستگی دارد. در این مطلب به بررسی دلایل سوختن سیمکارت پرداخته ایم.

دلایل متفاوتی برای سوختن سیم کارت ها وجود دارد در همن راستا به این خبر اشاره می کنیم که شرکت مخابرات اعلام کرده است که امکان ندارد هیچ سیم کارتی بی دلیل بسوزد.

بنابر این  اگر سیم کارت برخی از افراد بعد از خرید سیم کارت به هر دلیل سوخت و از دسترس خارج شد، با مراجعه به دفاتر فروش سیم کارت برای دریافت  سیمکارت خود اقدام کنند و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، می‌توانند سیم کارت خود را دریافت کنند.

دلایل سوختن سیمکارت  چیست؟

برای هیچ یک از سیم کارت ها نمی توان عمر مشخصی را تعیین کرد و یا حتی نمی توان گفت فلان “سیم کارت” چند سال عمر دارد.
بر اساس تحقیقات انجام شده می توان گفت که عمر مفید سیمکارت ها را پنج سال در نظر گرفته اند. تا کنون علت های متفاوتی را باعث از رده خارج شدن و یا سوختن سیم کارت ها دانسته اند.
 افزایش میزان روشن یا خاموش کردن تلفن، مقدار و تعداد مکالمات و حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارند.

سیم‌کارت معمولا زمانی می‌سوزند که صحیح از آن استفاده نشود. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیم‌کارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و… از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیم‌کارت به شمار می‌رود.

سیمکارت تلفن همراه بسیار ظریف است و قرار دادن آن در محیط‌های مغناطیسی مانند نزدیک تلویزیون و رایانه باعث سوختن سیم‌کارت خواهد شد.

در آب افتادن و ضربه خوردن گوشی از دیگر علل سوختن سیمکارت هستند. حتی اگر شما گوشی خود را یک شب تا صبح در فاصله نیم متری یک شوفاژ روشن قرار دهید ممکن است سیم‌کارتتان آسیب ببیند.

یکی دیگر از مسائلی که می تواند باعث سوختن سیم‌کارت شود گوشی‌های غیراستاندارد است چراکه در موارد متعدد این گوشیها ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیم‌کارت منتقل نمی‌کنند و به همین دلیل لازم است پیش از خرید توجه کافی نسبت به این موضوع صورت گیرد.

حالا از کجا بفهمیم که سیم کارت ما سوخته است؟ معمولا سوختن سیم کارت دارای سه مشخصه است:

۱- زمانی که خط مورد نظر آنتن نمی‌دهد

۲- زمانی که با سیم کارت شما تماس می گیرند پیغام خاموش بودن تلفن را نمایش می دهد، در حالی که گوشی شما روشن است

۳- بر روی گوشی پیغامی حاکی از وجود نداشتن سیم‌ کارت مشاهده می ‌شود که این پیغام در گوشی ‌های مختلف متفاوت است.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها