10 عکس برتر جهان در سال 2022 / عکاسانی که به طبیعت هم شوک وارد کردند

همان‌گونه که پیشتر هم وعده داده بودیم هرچه به پایان سال میلادی نزدیک‌تر شویم و همزمان با انتشار عکس‌های برنده رقابت‌ های عکاسی مختلف در دنیا، ما هم همراه شما این عکس‌های فوق‌العاده را مرور خواهیم کرد.

10 عکس برتر جهان در سال 2022 / عکاسانی که به طبیعت هم شوک وارد کردند

در این مقاله قرار است عکس‌های برنده و تحسین شده رقابت عکاسی از طبیعت استرالیا در سال 2022 را تماشا کنیم و مانند همیشه امیدوارم از مشاهده این عکس‌های جذاب لذت ببرید.

ببینیدتصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

قربانی طبیعت

۱

برنده کلی

عکاس: اشلی یانسن

این عکس که برنده کلی رقابت عکاسیِ استرالیا شده در یک خلیج مرجانی در غربِ استرالیا ثبت شده است و داستان جالبی دارد. اشلی یانسن درباره عکسِ برنده‌اش می‌گوید:

"قایق‌هایی که گردشگران را به دریا می‌برند چند روزی بود که درباره یک نهنگِ گوژپشتِ کم سن و سال و زخمی در این منطقه می‌گفتند. ظاهرا نهنگِ جوان هر روزی که می‌گذشت به خاطر زخمِ آرواره‌های کوسه‌ها، مریض‌تر و کندتر می‌شد و در روزهای قبل از رسیدنِ من به منطقه، اهالی محلی با مشاهده لکه‌های چربی و روغنی روی سطح آب متوجه مرگ نهنگ جوان شده بودند."

"وقتی من بالاخره به آن نقطه از خلیج مرجانی رسیدم، پیش از هرچیز اسکلتِ آرامِ نهنگِ گوژپشتِ جوان نظرم را جلب کرد که توسط جانوران فرصت‌شناس، حسابی تمیز شده بود و برق افتاده بود و پس از آن کوسه‌های زیادی به نظرم آمدند که در آن منطقه می‌گشتند و معلوم بود حسابی دلی از عزا درآورده‌اند."

Night Light Dining

۲

برنده بخش حیوانات در طبیعت

عکاس: جنیکو کِلک

این تصویرِ زیبا در کوئینزلند ثبت شده است. جنیکو کِلک درباره این عکس می‌گوید:

"هرسال بهار در این منطقه اتفاقی جادویی و مجذوب کننده می‌افتد و طبیعتا برای هر عکاسی جالب است. در این فصل کرم‌های شب‌تابِ درخشان در شب شروع به فعالیت می‌کنند و همین فعالیت خیلی زود نظرِ خفاش‌های پوزه برگیِ ساکنِ این منطقه را به خود جلب می‌کند. تلاشِ این خفاش‌ها برای شکارِ این حشراتِ نورانی، همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، منظره جالب و از نظر دیداری سحرانگیزی را ایجاد می‌کند."

یک لذتِ تمام و کمال

۳

بخش حیوانات شهری

عکاس: سندی هورن

این تصویر در جنوب استرالیا و در دره کلیر گرفته شده است و سندی هورن درباره آن می‌گوید:

"این زاغ یکی از دو زاغِ ساکنِ خانه من است و در لحظه‌ای که سوژه دوربینِ من شد حسابی مشغول لذت بردن بود. ظاهرا در آن بعد از ظهرِ گرم، آب‌بازی با آب‌پاش‌های حیاط خانه من، از دید زاغ حسابی وسوسه کننده به نظر رسیده و همان‌طور که مشخص است او از عملی کردنِ نقشه‌اش رضایتِ کامل دارد."

گیرافتاده

۴

برنده بخشِ تاثیرِ انسان

عکاس: آلِن کوک

این عکسِ تلخ و ناراحت کننده در نیو سوث وِلز و در منطقه دارلینگتون پوینت گرفته شده است و عکاس در توضیح آن می‌گوید:

"این شیوه مرگ برای کانگوروها در استرالیا نسبتا رایج است تا جایی که حتی برای آن از اصطلاحِ Fence Hanging یا آویزان شدن از فنس استفاده می‌شود. بسیار پیش می‌آید هنگامی‌که یک کانگورو قصدِ پریدن از روی فنس و سیمِ خاردار را دارد به دلیلِ شکلِ خاصِ پرشِ آن‌ها، پای کانگورو به همین شکل به سیم خاردار گیر کند.معمولا کانگوروهای گیر افتاده در همان حال تلف می‌شوند مگر در مواقعی که یک انسان شاهد این اتفاق بوده و به کمک آن‌ها برود."

ترق و تروق

۵

عکس دوم در بخش عکس‌های سیاه و سفید

عکاس: جرِد کو

این عکسِ ترسناک از قدرتِ باورنکردنی طبیعت هم در جنوبِ استرالیا و منطقه میدلتون گرفته شده است و جرد کو درباره لحظه ثبتِ این عکس می‌گوید:

"دقایقی پیش از ثبتِ این عکس، طوفان قدرتمندی از مقابل منزلم عبور کرد و پیش از این هیچ‌وقت به این اندازه به نقطه برخورد رعد و برق نزدیک نبودم و قدرتِ باورنکردنی آن را احساس نکرده بودم. صدای این تخلیه بار الکتریکی برای من مانند این بود که گویی ورق‌هایی بسیار بزرگ از فولاد در آسمان بالا و پایین می‌شوند."

Reduce Reuse Recycle

۶

بخش تاثیر انسان

عکاس: دن جونز

این عکس از یک خرچنگِ هرمیتِ اندونزیایی در منطقه راجا آمپات در کشور اندونزی ثبت شده است و دن جونز ترجیح داده به جای صحبت درباره عکس یا سوژه آن، درباره اهمیت تغییر سبک زندگی و کاستنِ تولید زباله صحبت کند:

"به نظرِ من ما باید به زباله و دورریز نه به عنوانِ زباله و بلکه به عنوان یک منبعِ جدید از موادِ به درد بخور نگاه کنیم. به نظرِ من حالا وقتِ آن است که همه ما با مسئولیت پذیریِ بیشتری با منابعِ در دسترسمان رفتار کنیم."

شبحِ آسمان‌ها

۷

بخش عکس‌های سیاه و سفید

عکاس: کالوم مک‌کی

سوژه این عکسِ زیبا و باشکوه، پرنده‌ای شکاری با نامِ انگلیسیِ Kite است که لغت مناسبی برای برگردان آن پیدا نکردم. کایت‌ها نوعی پرنده شکاری از خانواده شاهین‌ها و عقاب‌ها هستند که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند. این عکس در تورا در منطقه ویکتوریا گرفته شده است و عکاس درباره ان می‌گوید:

"مشاهده این پرنده در مناطقی که زمین‌های کشاورزی زیادی دارد کاملا عادی است. این پرنده شکاری کوچک، کایتِ شانه مشکی نام دارد. این پرنده روش شکار جالبی دارد و پس از یافتن طعمه، بالای سرِ او و ثابت روی هوا بسیار سریع بال می‌زند و در عین حال چشم‌هایش متمرکز روی شکار است. این کایت لحظاتی پس از این عکس در بین علف‌ها یک جونده‌ کوچک را شکار کرد."

سکوت

۱۰

بخش عکاسی/نجوم

عکاس: جیسِن پِری

این عکسِ سحرانگیز و آرامش بخش در نزدیکی برکه‌ای در تولاندو در منطقه ویکتوریا گرفته شده است و جیسن پری درباره آن می‌گوید:

"واقعا بهترین نام برای این عکس در ذهنِ من سکوت است. این عکس را در یک صبحِ ساکتِ مه‌آلود درحالی گرفتم که درست ثانیه‌هایی پس از ثبت عکس، تصویرِ کهکشانِ راه شیری ناپدید شد."

سقوط ستاره‌ها

۱۲

بخش عکاسی/نجوم

عکاس: لوک شارک

تاسمانی پر است از مناظر و مناطق بکر و جادویی و جالب است که این یکی عکسِ مورد توجه قرار گرفته در بخش عکاسی و نجوم، به هیچ‌وجه در فضایی بی سر و صدا ثبت نشده است. لوک شارک می‌گوید:

"همه‌چیزِ این منظره بی‌نقص و جادویی بود. از صدایِ غرشِ کر کننده آبشار تا مخلوط شدنِ قطره‌های اب و نور مهتاب در این منطقه حفاظت شده در تاسمانی. شکوهِ کهکشانِ راهِ شیری به این منظره جادویی، زیبایی باورنکردنی بخشیده بود."

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها