لهستان؛ بهشت کبوتربازها/ ویدئو

لهستان بهشت ​​اروپا برای کبوتر‌های خانگی است، و این کشور در سطح بین المللی با کبوترباز‌های بلژیکی و هلندی رقابت می‌کند.

لهستان؛ بهشت کبوتربازها/ ویدئو

لهستان دارای بزرگترین جامعه پرورش دهندگان کبوتر خانگی در اروپا است، اما در پرورش پرندگان شجره نامه‌ای که ارزش بالاتری دارند، از کشور‌های دیگر عقب است.

میخال ترویچاک با باز کردن یکی از قفس‌های کبوتر‌های خود، با افتخار پرواز بیش از ۷۰ کبوتر را تماشا می‌کند که بر فراز مزارع پوشیده از برف در شرق لهستان اوج می‌گیرند.

این کبوترباز ۴۲ ساله که اشتیاق خود به پرورش پرندگان را از پدر و پدربزرگش به ارث برده است، می‌گوید: پرندگان من ورزشکار هستند.

ترویچاک گفت که چند سال پیش پس از بازنشستگی از ارتش با یکی از دوستانش کبوتر‌های بلژیکی با شجره نامه‌های معتبر خریدند و هزاران یورو از جمله ۱۱۰۰۰ یورو (۱۲۴۰۰ دلار) تنها برای نسل پرنده‌ای به نام پورشه ۹۱۱ سرمایه گذاری کردند.

کبوترخانه بخشی از چشم انداز لهستان به ویژه در منطقه معدنی سیلزیا است، جایی که پرورش کبوتر ریشه‌های تاریخی دارد.

پس از اینکه لهستان استقلال خود را در سال ۱۹۱۸ پس گرفت، استفاده، پرورش و مسابقه کبوتر‌ها به دلیل اهمیت استراتژیک توانایی پرندگان برای حمل ارتباطات توسط وزارت امور نظامی در اولویت قرار گرفت.

نازی‌ها بلافاصله پس از اشغال لهستان در سال ۱۹۳۹، پرورش کبوتر را ممنوع کردند و علاقه‌مندان پس از جنگ مجبور شدند دوباره از صفر شروع کنند.

کریستوف کاوالر، رئیس انجمن لهستانی پرورش دهندگان کبوتر خانگی گفت: با بیش از ۴۰۰۰۰ عضو، ما بزرگترین سازمان در نوع خود در اروپا هستیم که بیش از ۱۰۰ سال پیش تأسیس شده است. فرانسه و بلژیک - که در آن کبوتربازی ریشه عمیقی دارد - طبق انجمن‌های آن‌ها به ترتیب حدود ۱۱۰۰۰ و ۱۳۰۰۰ پرورش دهنده دارند.

کاوالر گفت: ما بیشترین جوایز را در مسابقات بین المللی به خانه می‌بریم.

در تورنمنت‌ها مانند ورزشکاران جهان در المپیک، کبوتر‌ها در یک مکان جمع نمی‌شوند. در عوض، هر کشوری مسابقات محلی خود را برگزار می‌کند که در آن کبوتر‌ها به حلقه‌های الکترونیکی مجهز شده اند تا زمان پرواز خود را ثبت کنند. نتایج در سراسر کشور‌ها با استفاده از ضرایبی که به ویژه تعداد کبوتر‌های شرکت کننده را در نظر می‌گیرد، محاسبه می‌شود.

زبیگنیو اولکسیاک، پرورش دهنده کهنه کار، می‌گوید بهترین کبوتر‌ها می‌توانند تا ۶۰۰۰ زلوتی (۱۳۰۰ یورو) در بازار لهستان به فروش برسند. با این حال، در اروپای غربی، قیمت‌ها از حدود ۲۰۰ یورو شروع می‌شود، اما می‌تواند به اوج برسد، مانند آرماندو کبوتر بلژیکی، که در سال ۲۰۱۹ در حراجی ۱.۲۵ میلیون یورو فروخته شد.

حجم ویدیو: 18.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها