جشن تولد مسن‌ترین زن جهان/ ویدئو

پیرزنی در ژاپن که گفته شده ۱۱ سال قبل از شروع جنگ جهانی اول به دنیا آمده است، امروز ۱۱۹ ساله شد و جشن تولد خود را جشن گرفت.

جشن تولد مسن‌ترین زن جهان/ ویدئو

زنی که به عنوان مسن‌ترین فرد زنده شناخته می‌شود، امروز تولد ۱۱۹ سالگی خود را جشن گرفت.

خانم کین تاناکا اهل استان فوکوکا ژاپن است و اعضای خانواده او می‌گویند خانم تاناکا که در ۲ ژانویه ۱۹۰۳، ۱۱ سال قبل از شروع جنگ جهانی اول به دنیا آمد، امیدوار است تا ۱۲۰ سالگی زنده بماند.

وی در حال حاضر در خانه سالمندان در فوکوئوکا زندگی می‌کند و در حالی که قادر به صحبت کردن نیست، با استفاده از حرکات با کارکنان ارتباط برقرار می‌کند و از شکلات و نوشیدنی‌های گازدار لذت می‌برد.

ژاپن تایمز گزارش می‌دهد که خانم تاناکا همچنین دوست دارد پازل‌های اعداد را حل کند تا خودش را به چالش بکشد.

او در سال ۲۰۱۹ در ۱۱۶ سالگی در رکورد‌های جهانی گینس به عنوان مسن‌ترین فرد زنده جهان شناخته شد. در سال ۲۰۲۰ او با ۱۱۷ و ۲۶۱ روز مسن‌ترین فرد ژاپن شد.

طبق وب سایت رکورد‌های جهانی گینس، خانم تاناکا در سال ۱۹۲۲ با پسر عمویش در ۱۹ سالگی ازدواج کرد و این زوج یک مغازه نودل به نام تاناکا موچیا داشتند و کیک برنجی و زنزای (غذای خانگی ژاپنی) می‌فروختند.

خانم تاناکا در سن ۹۰ سالگی تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفت. این رکورددار همچنین در ۱۰۳ سالگی تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفت.

خانم تاناکا دارای پنج نوه و هشت نتیجه است.ایجی نوه ۶۲ ساله او گفت: من می‌خواهم به زودی شخصاً به او تبریک بگویم. امیدوارم او سالم بماند و هر روز با بزرگتر شدن از آن لذت ببرد. 

ماه گذشته، مسن‌ترین فرد چین، که ادعا می‌شود مسن‌ترین فرد تاریخ است، در سن ۱۳۵ سالگی درگذشت.

حجم ویدیو: 4.05M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها