گران ترین اجناسی که تا به حال به سرقت رفته اند

با وجود روش های مختلف حرفه ای برای پیشگیری از دزدی هنوز هم سرقت های بزرگی در دنیا اتفاق می افتد مانند گران ترین وسایلی که محافظت می شدند اما به سرقت رفتند.

گران ترین اجناسی که تا به حال به سرقت رفته اند

هر روز در سراسر جهان سرقت هایی اتفاق می افتد که برخی از آنها کوچک بوده و مورد توجه رسانه ها قرار نمی گیرند. امروزه حتی رشد چشمگیر دنیای فناوری و نصب دوربین‌های مدار بسته از سرقت جلوگیری نکرده و سرقت همچنان ادامه دارد.

آیا می دانید گران ترین وسایلی که تا به حال به سرقت رفته اند، چه بوده اند؟ در این بخش لیستی از گران ترین وسایل دزدیده شده را ارائه می کنیم.

مونالیزا

مونالیزا مشهور ترین تابلوی جهان است و شاید بتوان گفت یکی از زیباترین نقاشی های جهان هم محسوب می شود که امروزه آن را به عنوان یک شاهکار یاد می‌ کنند و قیمت آن دو میلیارد دلار است.

جای تعجب نیست که حتماً این شاهکار تاریخی به خاطر ارزش بالایی که دارد، عاملی برای طمع دزدان باشد که تا به حال چند بار در موزه لوور چند نفر قصد داشتند آن را بدزدند‌.

یک بار هم این دزدی به سرانجام رسید اما کمی بعدا آن را پیدا کردند؛ دزدانی که قصد داشتند این تابلو را در ایتالیا به فروش برسانند‌.

تابلوی مونالیزا

ساختمان امپایر استیت

این ساختمان یا همان برج؛ معروف حدوداً 102 طبقه دارد که در نیویورک واقع شده است. ژورنالیست ها و روزنامه نگاران اطلاعات متنوعی را در مورد آن انتشار داده‌ اند و آن را 1.89 میلیارد دلار قیمت گذاری کرده اند.

بسیاری از سیاستمداران تا به حال قصد داشته اند که این برج را به نام خودشان کنند اما بالاخره با خبرگزاری‌ ها توانستند آن را به صاحبش بازگردانند‌.

کفش قرمز یاقوت دوروتی

در سال 2005 این کفش قرمز به سرقت رفت اما بالاخره توانستند دزد را دستگیر کنند و این کفش را از او پس بگیرند و آن را وارد موزه کنند. خبر ها حاکی از آن است که این کفش بین دو الی سه میلیون دلار قیمت دارد.

ساز ویولن (استرادی واریوس) دیویدوف مورینی

این ساز موسیقی قیمت بسیار بالایی دارد و تخمین زده شده است که حدود 3 و نیم میلیون دلار قیمت آن باشد.

ویولونی که در سال 1727 ساخته شده است و یکی از حرفه ای ترین ها است و افراد مشهور زیادی از آن استفاده کرده اند.

ساز ویولن

تابلو نقاشی جیغ

تابلو نقاشی جیغ یک تابلوی بسیار معروف است که 4 نسخه از آن بیرون آمده و مشهورترین آن 120 میلیون دلار ارزش دارد که در سال 1944 آن را دزدیدند و در نهایت آن را به گالری ملی در اوسلو اهدا کردند.

زنگ یا زنگوله سه هزار پوندی

زنگوله 3 هزار پوندی که از مس ساخته شده، در ویتنام است که آن را در کلیسای بودایی ها قرار داده بودند که واقع در واشنگتن بود اما دزدان آن را از آنجا بردند تا اینکه بلاخره پیدا شده و توسط پلیس دستگیر شدند.

استخوان های دایناسور

استخوان های دایناسور که به انقراض رسیده است را در یک موزه معروف در آمریکا نگهداری می کنند. تا به حال چند دزد به آن دستبرد زده اند اما بالاخره توانستند این استخوان های ارزشمند را پیدا کنند که قیمت آن بیش از یک میلیون دلار است.

استخوان های دایناسور

مجسمه سالیرا

مجسمه سالیرا در قرن 16 یکی از شاهکارهای هنرمندانه در زمینه مجسمه سازی محسوب می شد و آن را برای نگه داشتن فلفل و نمک استفاده می کردند تا این که بعدا متوجه شدند یک اثر شاهکار و بی نظیر است و این کار هنری را 57 میلیون دلار قیمت ‌گذاری کردند که یک بار دزدی شد و بعداً بالاخره آن را را برگرداندند.

تابلو نقاشی کنسرت در کاخ

تابلو نقاشی کنسرت 200 میلیون دلار ارزش دارد و توسط هنرمند بسیار معروفی کشیده شده است که در سال 1990 دزدان آن را از موزه دزدیدند تا اینکه بالاخره گیر افتادند و تابلو از آن ها پس گرفته شد.

اتاق آمبر

اتاق آمبر در اوایل قرن 18 جزو یکی از بهترین یادگارهای تاریخی شناخته شده که هنرمند آن فردریک بود. او توانسته بود دیوارهای آن را از طلا بسازد و مخصوص پادشاهی روسیه بود اما در سال 1941 ناپدید و توسط نازی ها دزدیده شد.

بعضی بر این عقیده هستند که همراه با قلعه های دیگر، آن را نیز خراب کردند اما یافته های دقیق تر نشان می دهد که این اتاق را جایی پنهان کردند که تا به الان هم هیچ کس از آن خبر ندارد.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها