برف پاک کن خودرو چگونه عمل می کند؟

موتور مستقیماً به بازوی برف پاک کن متصل است که باعث می‌شود محور‌های برف پاک کن بچرخند و پنجره را پاک کنند.

برف پاک کن خودرو چگونه عمل می کند؟

برف پاک کن‌های خودرو آب، برف و سایر موانع را از روی شیشه خودرو از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد جاده جلو را به وضوح ببینید. سیستم‌های برف پاک کن‌ به اتصالات و موتور نیاز دارند تا آن‌ها را با سرعت از پیش تعیین شده هدایت کند (به طور کلی در پایه شیشه جلو، زیر کاپوت و روکش قرار دارد).

موتور مستقیماً به بازوی برف پاک کن متصل است که باعث می‌شود محور‌های برف پاک کن بچرخند و پنجره را پاک کنند. چرخ دنده‌های داخل موتور در معرض سایش هستند، اگرچه خرابی معمول به دلیل کار با وزن اضافی روی بازو‌های برف پاک کن مانند برف است که باعث می‌شود چرخ دنده‌های داخلی بسته یا خم شوند. هنگامی که موتور ساییدگی قابل توجهی داشته باشد، برف پاک کن‌ها عملکرد مطلوبی ندارند و در نهایت به طور کامل کار نمی‌کنند.

هر زمانی که یک جزء سیستم برف پاک کن نیاز به تعمیر داشته باشد، تعویض تیغه‌های برف پاک کن ایده خوبی است.

اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ بازو‌های برف پاک کن از جعبه دنده برف پاک کن جدا می‌شوند، کلاه برای دسترسی به جعبه دنده برف پاک کن برداشته می‌شود، جعبه دنده برف پاک کن معیوب برداشته شده و موتور جدید نصب می‌شود، کاپ دوباره نصب شده و بازو‌های برف پاک کن روی جعبه دنده نصب می‌شوند.

برف پاک کن‌ها برای کار در همه موقعیت‌ها آزمایش شده اند. موتور برف پاک کن یک سیستم مهر و موم شده است و در بیشتر موارد قابل سرویس نیست. در صورت خرابی یا نشان دادن علائم خرابی، تعویض آن ضروری است. از یکی از مکانیک‌های متخصص بخواهید که آن را بررسی کند تا از تعویض آن اطمینان حاصل شود و به طور حرفه‌ای اتصالات بازوی برف پاک کن و سایر اجزای سیستم را بررسی کند.

چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تعویض موتور برف پاک کن داشته باشید؟ برف پاک کن‌های شیشه جلو به طور متناوب یا اصلا کار نمی‌کنند. سرعت برف پاک کن نادرست یا متناقض است.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟ از آنجایی که برف پاک کن‌های شیشه جلو وظیفه تضمین دید واضح از جاده در هنگام آب و هوای نامساعد را بر عهده دارند، تعویض موتور برف پاک کن زمانی که ساییدگی و پارگی شروع به تلفات می‌کند بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم ابتدا مشکل توسط یکی از مکانیک‌های متخصص تشخیص داده شود، او تشخیص می‌دهد که آیا مشکل از سوئیچ، موتور یا رله است و بقیه سیستم برف پاک کن (از جمله اتصالات و بازو‌های برف پاک کن) را بررسی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟