شگفت انگیزترین شهرهای گمشده جهان

جالب است بدانید که در دنیا شهر هایی وجود دارد که بعد از مدتی ناپدید شدند، و سالها بعد نشانه هایی از آنها پیداشده که حیرت همگان را بر انگیخته است.

شگفت انگیزترین شهرهای گمشده جهان

جالب است بدانید که بعضی از شهرهای دنیا تا چند سال پیش هرگز شناخته شده نبودند اما بعد از مدتی به تازگی کشف شدند در این قسمت قصد داریم عجیب ترین شهر های گمشده جهان را به شما معرفی کنیم.

البته قبل از آن لازم است به این نکته اشاره کنیم که این شهر ها به تازگی کشف نشده اند، بلکه قبلا کشف شده بودند و به علت مشکلاتی مثل بیماری، اقتصاد، زلزله، سیل یا حتی آتشفشان چندین سال از بین رفتند و پس از مدتها دوباره کشف شدند.

ماچو پیچو - پرو

شاید این شهر هم مشهورترین شهر گمشده جهان باشد و هم یکی از پر رفت و آمد ترین مقاصد سفر در آمریکای جنوبی محسوب می شود.

کاشف آن فردی به نام حیرام بینگهام است که در 24 جولای سال 1911 دوباره این شهر را کشف کرد. او با خانه هایی تخریب شده مواجه شد و آثار زیادی را به دیوار های خانه ها مشاهده کرد.

اطلاعات تاریخی نشان می دهد که این شهر در قرن 16 تخریب شده بود و متجاوزان اسپانیایی به آن آسیب وارد کردند و هرگز دیگر نتوانستند آن را پیدا کنند.

ماچو پیچو

ویلکاباما - پرو

این شهر هم بعد از پیدا شدن ماچو پیچو کم کم پیدا شد زیرا تحت تجاوز اسپانیایی ها قرار گرفته بود و کاشف آن هم بینگهام بود. این دو شهر در نزدیکی یکدیگر بودند و در سال 1964 دوباره کشف شدند و شواهد زیادی از ساکنان آن ها در دست است. موزه های زیادی هم از این شهر ساخته شده است.

بابل - عراق

این شهر باستانی یک شهر قدرتمند بوده و ظاهر آن شبیه به کتاب مسیحیان است و 80 کیلومتر با بغداد فاصله دارد. تقریباً شهر بزرگی محسوب می شود. این شهر بعد ها دچار خشکسالی شد و از بین رفت تا این که دوباره آن را پیدا کردند.

رئیس جمهور عراق در آن زمان صدام حسین بود که سعی داشت دوباره بخش هایی از این شهر را احیا کند اما اقدامات ارتش نظامی آن ها به این شهر آسیب زیادی وارد کرد.

البته باز هم جای امید هست که بتوان آن را دوباره احیا کرد.

عراق

پمپئی - ایتالیا

این شهر در معرض فوران یک کوه بزرگ قرار گرفت. آتشفشانی که زندگی همه را به نابودی کشاند و ساکنان این شهر تا عمق 6 متری وارد سنگ و خاکستر شدند و در نتیجه کم کم این شهر از بین رفت و دوباره در قرن 15 توسط یک آرشیتکت کشف شد.

البته بقایای آن ها تا سال 1748 پیدا نشده بود اما هنوز هم محققان تاریخی به تلاششان ادامه می دادند. تکنولوژی های جدید باعث شد که بعضی از این قربانی ها کشف شوند که هنوز آثاری از آن ها باقی مانده بود و توانستند رژیم غذایی و سبک زندگی شان را بفهمند.

اطلس

نمی خواهیم شما را ناامید کنیم اما محققان امروزه باور دارند که این شهر کاملا از بین رفته است. البته که می توان با اقداماتی امیدوار تر بود. این شهر زیر دریا رفته بود و اکنون به تازگی پیدا شده است.

فیلسوف های یونانی مانند افلاطون تقریباً 360 سال قبل از میلاد مسیح در مورد این شهر صحبت کرده بودند.

شهر گمشده

هلیک - یونان

این شهر در معرض آسیب سونامی و زلزله قرار گرفته و داخل آن فرو رفت. سال های زیادی است که محققان در مورد آن تحقیقاتی را به عمل آورده اند و باور دارند که این شهر کاملا زیر اقیانوس رفته است. البته هنوز باید اطلاعات و مطالعات وسیع تر در مورد این ناحیه وجود داشته باشد زیرا تغییرات جغرافیایی باعث شده که نتوانیم به طور دقیق بعضی از جنبه های این شهر را بررسی کنیم.

انگکور - کلمبیا

این شهر از قرن 9 تا قرن 15 یک شهر زنده بود اما از آن به بعد تخریب های زیادی در آن انجام گرفت. علت آن هم سیستم آبرسانی بسیار ضعیف بود که دیگر باعث شد مردم این شهر را ترک کنند اما هنوز بعضی از قلعه های آن سالم باقی مانده است.

جالب است بدانید که فرانسوی ها این شهر را کشف کردند و توانستند اطلاعات تاریخی زیادی از آن به دست بیاورند.

این شهر به اندازه لس آنجلس وسعت دارد.

کلمبیا

پترا - جردن

این شهر جزء گمشده های امروز است که به تازگی دوباره کشف شده است. البته در آن زمان ترک این شهر توسط مردمش بسیار تدریجی انجام شد و طول کشید تا این شهر به طور کامل خالی شود.

مردم محلی و بومی تا مدت ها در آن ساکن بودند اما کسی به آن ها توجه نمی کرد و هویت شان تقریباً پنهان باقی مانده بود تا این که با مرگ آخرین افراد بومی، این شهر خالی از هر گونه سکنه شد.

جالب است بدانید که اسکن های جدید ماهواره در سال 2016 باعث کشف این شهر شد.

ال دورادو

این شهر هم به دلیل متجاوزان اسپانیایی از بین رفت (زیرا آن ها قصد داشتند که طلا و همه اجناس با قیمت را از این کشور ببرند) و همین باعث شد که این شهر هم خالی از هر گونه سکنه شود.

یک کاشف بریتانیایی به نام والتر رالیق این شهر را کشف کرد و اطلاعات زیادی در مورد آن به دست آورد و بعد از این که به انگلستان برگشت، تصمیم گرفت که وارد جنگ بزرگ با اسپانیا شود.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها