کسانی که از زندگی مشترکشان لذت میبرند چه کارهای متفاوتی انجام می دهند؟

کسانی که از زندگی مشترکشان لذت میبرند چه کارهای متفاوتی انجام می دهند؟

افرادی که از زندگی مشترک خود رضایت دارند چه کارهایی را متفاوت از دیگران انجام می‌دهند؟
پاسخ گفتن به این سوال اساسی، به افرادی که ازدواج کرده اند یا در تدارک آغاز زندگی مشترک هستند، کمک بسیار بزرگی می کند. دکتر دیوید نیون، استاد برجسته روانشناسی دانشگاه اوهایو آمریکا که کتاب هایش به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، با جمع آوری پژوهش های گسترده محققان درباره زندگی و روابط عاشقانه مردم آمریکا در کتاب 100 راز یک رابطه فوق العاده، به صورت دقیق عواملی که سبب رضایت افراد از زندگی مشترک‌ می‌شود را ارائه کرده است. هر کدام از این موارد مطرح شده، به همراه مثالی از یک زندگی واقعی بیان شده و به طور مشخص شما را برای اجرای آن راهکار راهنمایی می کند.

او بیان می کند که سن، درآمد، تحصیلات و دین همسر، ارتباط مستقیم با میزان رضایت از رابطه زناشویی ندارد و نشان می‌دهد که چگونه با رعایت کردن مواردی ساده می توان، به رابطه ای ایده آل رسید. چند راهکار از 100 راز بیان شده در این کتاب، که به کمک آن می توان احساسات بیشتری را وارد رابطه خود کرد، در زیر آمده است.

1. ب رای اختلافات قانون وضع کنید
اختلاف در همه روابط وجود دارد ولی شدت و تعداد آن متفاوت است. شما هرگز نمی توانید در مورد همه چیز توافق داشته باشید و نباید سعی کنید با هر روشی این توافق را ایجاد کنید ولی یک توافق حیاتی می تواند همه چیز را حل کند و آن انتخاب روشی برای بحث در مورد اختلاف ها است.
بهترین کار این است که هر دو یک روش و حدود زمانی مشخص را برای بحث کردن در مورد اختلافات پیش آمده تعیین کرده و به آن احترام بگذارید.

2. در بازی مقایسه، هیچکس برنده نیست.
وقتی زندگی خود را با زندگی و روابط دوستان خود مقایسه کنید، به لحاظ منطقی تغییری در زندگی خود به وجود نیاورده اید. ولی در مورد نگرش خود به زندگی تغییری را به وجود آورده اید که برگشت ناپذیر است. برای مثال وقتی رابطه ای ایده آل را در زندگی دوست خود مشاهده کرده و آن را با زندگی خود مقایسه می کنید به نیازهایی که خود در زندگی تان دارید توجه نکرده و صرفا ظاهری جذاب از زندگی دیگران را با رابطه خود مقایسه کرده اید که در نهایت به شکل گیری یکسری درخواست های نامتناسب با شریک زندگی و رابطه شما منجر می شود.

3. مسائل عادی زندگی مهم ترند !
روزهای اوج زندگی جذابند و روزهای بد زندگی، دردناک. اما این دو احساس در مورد روزهای عادی زندگی صدق نمی کنند چرا که ما روابطمان را نه بر اساس بهترین یا بدترین روزها، بلکه بر اساس میانگین روزهای زندگی ارزیابی می کنیم. برای اینکه سطح رضایت خود را به طور کلی از زندگی افزایش دهیم کافیست تا در تمامی روزهای عادی زندگی، حامی همسر خود باشیم. همین کار به ظاهر ساده مهمترین سنگ بنای بهبود روابط شما در آینده خواهد بود.

4. بدون بیان مشکلات، داشتن انتظار بی معناست.
شما در شرایط دشوار، از همسر خود انتظار حمایت و تسکین دارید. و می خواهید که شریک زندگی تان شما را درک کرده و احساس بهتری را در شما ایجاد کند. اما معمولا این خواسته را به زبان نمی آورید و شرایط را توضیح نمی دهید و با وجود اینکه اطمینان ندارید همسرتان از شرایط شما آگاه است یا نه، توقع دارید که او به شما کمک کند. این اتفاق نه تنها به بهبود اوضاع کمک نمی کند، بلکه شما را به بحث جدیدی می کشاند که به ضررتان است.

منبع: آکاایران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها