6 قدم برای آماده سازی خودرو قبل از ورود به فصل سرما

مهمترین قدم های اساسی برای آماده سازی خودرو برای ورود به فصل سرد زمستان را در این مطلب بخوانید تا به خوبی خودروی خود و سرنشینان آن را ایمن نگه دارید.

6 قدم برای آماده سازی خودرو قبل از ورود به فصل سرما

مهمترین قدم های اساسی برای آماده سازی خودرو برای ورود به فصل سرد زمستان را در این مطلب بخوانید تا به خوبی خودروی خود و سرنشینان آن را ایمن نگه دارید.

آماده سازی خودرو در فصل سرما

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که چطور ماشین خود را به یک ماشین مخصوص فصل سرما تبدیل کنید، می توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا یکی از مهم ترین چک لیست های لازم برای آماده سازی خودرو قبل از ورود به فصل سرما را برای شما شرح دهیم. بدون توجه به این چک لیست و عدم رعایت آنها، بدون شک خودروی شما دچار اختلال شده و برای شما بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد شد.

اگر می خواهید خودروی شما در فصل سرما نیز به بهترین نحو کار کند نیاز است که پیش از آغاز زمستان چک لیست ارائه شده را به دقت بررسی کنید و از صحت و سلامت این جزییات مهم غفلت نکنید. به طور کلی اگر به صرفه جویی در وقت و هزینه اعتقاد دارید، انجام گام-های معرفی شده در این مطلب می تواند برای خودروی شما نکات کلیدی محسوب شود.

سلامت باتری خودرو بررسی لاستیک و تایر چک کردن ضد یخ عملکرد درست برف پاک کن ها سلامت چراغ های مه شکن روغن موتور و فیلتر روغن

در ادامه درباره هریک از این موارد مفصل توضیح داده شده است. چنانچه به صرف جویی در هزینه اهمیت می دهید نیاز است تا با انجام این موارد عایق بندی درستی برای وسیله نقیه خود پیش از شروع برف و باران در فصل سرما انجام دهید.

1. بررسی سلامت باتری خودرو و تعویض آن

بررسی سلامت باتری خودرو
طبق نظر متخصصان در فصل زمستان به دلیل فشار زیاد ناشی از هوای سرد باتری خودروها صدمه می بینند.
یکی از مهم ترین دلایل این امر، غلیظ شدن روغن موتور است که در اثر حرارت باعث کارکرد بیشتر باتری خودرو می شود.
توجه داشته باشید که یکی از گام های اساسی این است که پایانه های باتری را بررسی کنید تا از عدم وجود هرگونه خوردگی جلوگیری کنید. در صورتی که خودتان در این حوزه سر رشته ای ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا به تشخیص تعمیرکار ماهر تعویض باتری ماشین خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.
2. بررسی لاستیک و تایر خودرو
یکی از مهم ترین پارامترهای امنیت خودرو، لاستیک و تایر آن است. وجود لاستیک مناسب ایمنی رانندگی را چندین برابر می کند. بدون شک سرمایه گذاری روی وسیله ای که عامل استحکام خودروی شما روی زمین است و از سر خوردن و بروز تصادفات در فصل سرما جلوگیری کند، بسیار مهم است.
پس قبل از ورود به فصل سرما فشار لاستیک و عمق آج بررسی کنید. لاستیک مناسب و سالم می تواند ایمنی شما و خانواده تان را در فصل سرما و در شرایط نامساعد آب و هوایی حفظ کند.
3. بررسی و تعویض روغن موتور
اغلب گفته می شود که موتور قلب خودرو است و روغن موتور مایه حیات آن محسوب می شود. بهترین داروی جلوگیری از هرگونه آسیب به موتور خودرو، تعویض روغن موتور برای ورود به فصل سرد سال است. دمای هوای سرد می تواند باعث شود تا روغن موتور به آرامی و یا اصلا حرکت نکند و در پی آن آسیب جدی به موتور خودرو وارد شود.
انواع مختلفی از روغن موتور وجود دارد که کمک می کند تا خودروی شما بدون در نظر گرفتن درجه حرارت عملکرد خوبی را ارائه دهد.
توجه داشته باشید که نیاز است که به طور مداوم روغن موتور و فیلتر روغن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را سریع تر تعویض کنید. اگر اطلاعات کافی برای انجام این کار ندارید، بهتر از دست نگه دارید و از تعمیرکار جهت تعویض روغن موتور و فیلتر روغن کمک بگیرید. با این اقدام اساسی قلب خودروی خود را از هر آسیبی ایمن نگه دارید.
4. چک کردن ضد یخ
ضد یخ
ضد یخ یکی از مهم ترین مایعاتی است که در خودرو استفاده می شود و نیاز است تا به موقع بررسی و تعویض شود. با بررسی مداوم ضد یخ می توانید زمان لازم برای تعویض و شارژ مجدد آن را متوجه شوید. این کار به شما کمک می کند تا زمان مناسب تعویض آن را در کنار سایر قطعات خودرو متوجه شوید.
به طور کلی نیاز است که به صورت نرمال هر دو سال حتما یکبار ضد یخ خودرو را تعویض کنید و حتی ممکن است نیاز باشد در برخی شرایط نامساعد آب و هوایی نیاز است که زودتر از زمان موعد آن را تعویض کنید.
پس با شروع فصل سرد از ضد یخ ترکیبی بر پایه مونو اتیلن گلایکول برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور استفاده کنید.
علاوه بر این استفاده از ضد یخ به پیشگیری از بروز پوسیدگی موتور خودرو نیز بسیار کمک کننده است. برای آشنایی بیشتر با اهمیت استفاده از ضد یخ و مزایای این به این مطلب مراجعه نمایید.
5. عملکرد درست برف پاک کن ها
در باد و بوران های زمستانی دید خوب برای رانندگی ایمن بسیار ضروری و مهم است. برف پاک کن ها در طول سال و در طول تمام مسیرهای رانندگی شیشه جلو را از باران، ذرات گرد و غبار، گرد و خاک و دیگر مواد معلق در هوا پاک می کنند. با شروع فصل سرما وقتی درجه هوا به زیر صفر می رسد و با توجه به استفاده بیشتر از برف پاک کن در زمستان، باید حتما از عملکرد درست آن باید اطمینان خاطر داشته باشید.
6. سلامت چراغ های مه شکن
همانطور که گفته شد، دید درست راننده یکی از مهم ترین عوامل ایمنی سرنشینان خودرو در طی مسیر در فصول سرد سال است. علاوه بر برف پاک کن ها که به دید راننده کمک می کنند، چراغ های مه شکن نیز در تشخیص مسیر و رانندگی در باران و برف و هوای مه آلود بسیار موثر است.
استفاده از چراغ مه شکن برای روشنایی بیشتر جهت پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی بسیار مهم است. پس با شروع فصل سرما چراغ های معیوب را با چراغ های سالم و تمیز تعویض کنید و از درست بودن تنظیمات آن مطمئن شوید.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها