ممنوعیت برخی کلمات در کره‌ شمالی

به تازگی از مردم کره‌‌ شمالی خواسته شده به جای استفاده از کلمه

ممنوعیت برخی کلمات در کره‌ شمالی

کیم‌جونگ اون رهبر کره‌شمالی، از طریق رسانه‌های دولتی، جوانان کشورش را توبیخ کرد. روزنامه اصلی نظام کیم، از جوانان این کشور خواست تا به زبان خالص کره‌شمالی سخن بگویند و کلمات خارجی اضافی غیرمجاز را که ترانه‌‌های پاپ و درام‌های کره‌جنوبی وارد زبان کرده‌اند، به کار نبرند.

کیم جونگ‌اون ۳۷ ساله که خود را نماینده نسل جوان (نسل دوهزار) می‌داند، این روزها با جوانان کشورش تسامح ندارد و آنها را نمی‌فهمد.

تهدیدی برای کشور

به گزارش آژانس اطلاعاتی مستقر در سئول، به تازگی از مردم کره شمالی خواسته شده به جای استفاده از کلمه "نام_چین" که مردم کره‌جنوبی برای توصیف دوست مذکر (رفیق) استفاده می‌کنند، ازکلمه "نام_دونگ_مو" به معنی شریک‌مذکر استفاده کنند.

حتی رژیم کیم از مردم محلی که کلمه "خجالت" را به شکل کره‌جنوبی به کار می‌برند عصبانی و ناراحت است.

روزنامه کره‌شمالی نوشت که چنین اشتباهات فرهنگی و ایدئولوژیکی از نبرد مسلحانه با دشمنان نیز خطرناک‌تر است.

آژانس اطلاعاتی کره‌شمالی تاکید کرده هر گونه رفتار ضد کره‌شمالی از جمله لباس پوشیدن مثل مردم کره‌جنوبی یا در آغوش گرفتن در ملأعام ممنوع است و تماشای درام‌های کره‌جنوبی می‌تواند تا پانزده سال زندان در پی داشته باشد و رسانه‌ها و افرادی که باعث انتشار فیلم‌ها می‌شوند با خطر اعدام روبرو هستند.

سئو جائه پیونگ، سرپرست گروهی که به مردم کره شمالی کمک می‌کند تا در کره جنوبی مستقر شوند، گفت: جوانان کره شمالی در مقایسه با نسل‌های قبلی دلایل کمی برای وفاداری کورکورانه به رژیم دارند.

سیستم‌های توزیع دولتی برای کالا‌های اساسی فرسوده شده است و در حال حاضر اکثر مردم از طریق قاچاق یا کار در بازار‌های غیررسمی مایحتاج خود را تأمین می‌کنند. هر گونه رفاه در مقیاس بزرگ گذشته در حال حاضر تنها یک خاطره در ذهن شهروندان مسن است.

سئو که دو دهه پیش کره شمالی را ترک کرد، می‌گوید: آن‌ها امیدوار بودند کیم جونگ اون، به عنوان یک رهبر جوان مترقی‌تر باشد، اما او نیز در نهایت سلطه خود را محکم کرد.

کشف نفوذ زبان کره جنوبی به زبان اصلی رژیم کیم سخت نبود. این زبان در شبه جزیره کره وجود داشت و از زمان تقسیم دو کره در سال ۱۹۴۵ مشترک بود.

منبع: تابناک باتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها