حیواناتی عجیب که به عمرتان ندیده اید

شاید تا کنون حیواناتی را مشاهده کرده باشید که باعث تعجب شما شود اما این حیوانات بسیار عجیب و باور نکردنی هستند، به طوری که هرگز تا به حال ندیده اید.

حیواناتی عجیب که به عمرتان ندیده اید

این حیوانات را پیش از این حتی اسمشان را نشنیده اید، میلیون ها گونه حیوان در زمین وجود دارد و دانشمندان هر ساله در حال کشف گونه های جدید هستند. مشاهده و یادگیری حیوانات در مورد این که همه آن ها روش های مختلفی برای بقا و سازگاری با محیط دارند، جذاب هستند. امروز می خواهیم به بررسی خاص ترین حیوانات بپردازیم و درباره حیوانات عجیب و غریبی صحبت کنیم که اغلب نادیده گرفته می شوند. ببینید آیا قبلا راجع به این حیوانات عجیب چیزی شنیده اید؟ مطمئنا جواب شما منفی است.


ماهی گل خورک آبی خال دار بزرگ :GREAT BLUE-SPOTTED MUDSKIPPER

این ماهی های دریایی عجیب، دو زیست در امتداد سواحل چندین کشور آسیای شرقی یافت می شوند و به خاطر توانایی خود برای بیرون ماندن از آب مدت های طولانی شناخته می شوند. اندازه این ماهی اغلب 15 سانتی متر است اما نمونه های 30سانتیمتری نیز دیده شده است. بدن این ماهی خاکستری است. ارتفاع اولین باله پشتی از طولش بیشتر و به رنگ ارغوانی پوشیده با لکه های تیره می باشد.

طول دومین باله پشتی بیشتر از اولی است و دارای 2 یا 3 ردیف لکه های سفید دوکی شکل است. باله دمی تیره رنگ می باشد و روی آرواره ها دندان قرار گرفته است. این ماهی آب های گل آلود را ترجیح می دهند و در ساحل ماسه ای توأم با گل و لای در درون بستر نقب هایی حفر نموده و در آنجا پنهان می شوند. این ماهی می تواند دمای آب تا 38 درجه را تحمل کند و همچنین می تواند حدود پنج متر نیز از آب فاصله بگیرد.

در قسمت های پایینی رودخانه های حوضه خلیج فارس و دجله و کارون و حوضه های مکران، هرمز و خلیج فارس، قسمتهای پایینی رودخانه های جگین، گابریک، سرباز و میناب در ایران این ماهی عجیب مشاهده می شود.

پانگولین :PANGOLIN

پانگولین، پولک پوست یا مورچه خوار پولک دار جانورانی از راسته پولک پوست سانان هستند. پولک پوست ها تنها پستاندارانی هستند که بر روی پوست خود پولک هایی از جنس کراتین دارند. آنها پدر مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا زندگی می کنند وروزها می خوابند و شب زی بوده و از حس بویایی قوی خود برای یافتن حشرات در شب استفاده می کنند.

پولک پوست ها با زبان دراز و باریک و بزاق چسبناک، مورچه ها و موریانه هارا می خورند. آنها زمان احساس خطر مانند جوجه تیغی خود را جمع می کنند و تنها کفتار و گربه ایان بزرگ قادر به نفوذ به پوشش فلسی آن ها هستند.

پولک پوست ها دندان و گوش ندارند و پاهای جلوی آن ها کوتاه و نیرومند است که برای کندن زمین به کار می رود. گونه هایی از پانگولین ها بر روی زمین و گونه ای بر روی درخت زندگی می کنند. پولک پوست ها جانورانی تک زی هستند و معمولاً تنها یک فرزند به دنیا می آورند. پولک پوست های کودک، پس از دو سال آماده جفت گیری هستند.

سمندر مکزیکی :AXOLOTL

اکسولوتی یا سمندر مکزیکی یک نوع دوزیست است که می تواند کل قسمت های از دست رفته ی بدنش را مجدداً بازسازی نماید. این جانور می تواند کلیه ی اندام ها، بخش هایی از مغز و قلب، دُم، چشم، بافت تخمدان، ریه و نخاع خود را بازسازی کند. متاسفانه این جانور که توانایی احیای بافت های خود را دارد در طبیعت و در زیستگاه بومی خود در مکزیک در خطر انقراض قرار دارد. سمندر مکزیکی بیشتر خاکستری و قهوه ای است ولی به رنگ های زر، سپید و سیاه نیز یافت می شود. سمندر مکزیکی کاملاً وابسته به آب است و لارو وزغ، تارپایان نرم و ماهیان کوچک را می خورد.

پارو ماهی بزرگ :GIANT OARFISH

پارو ماهی بزرگ بزرگ ترین ماهی ( شناخته شده ) در سیاره است و طول آن به بلندی 56 فوت می رسد. شکل این ماهی شبیه روبان و رنگ آن نقره ای با نشان هایی سیاه رنگ و باله های قرمز است. این ماهی در تمامی آب های معتدل تا گرمسیری اقیانوس ها زندگی می کنند.

منبع: نمناک

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها