اقامتگاه ماجرا زیباترین اقامتگاه جزیره هرمز

هرمز یکی از زیباترین و دیدنی ترین جزیره های موجود در جنوب کشور عزیزمان ایران است که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته و توانسته به یکی از پر طرفدارترین قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

اقامتگاه ماجرا زیباترین اقامتگاه جزیره هرمز

ما گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند همواره در پیدا کردن محل اقامت با چالش رو به رو هستند چرا که در این جزیره اقامتگاه مناسب و با امکاناتی وجود ندارد، خبر خوب برای گردشگران این است که به تازگی اقامتگاهی در هرمز ساخته شده است که بسیار خبر ساز شده و می توان گفت که یکی از بهترین اقامتگاه های بومی ایران محسوب می شود، در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این اقامتگاه در اختیارتان قرار دهیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این باره هستید و یا قصد سفر با تور هرمز را دارید در ادامه با ما همراه باشید و مطالعه این متن را از دست ندهید.

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز
همانطور که پیش تر اشاره کردیم، هرمز در سال های اخیر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت اما از آنجایی که امکانات و زیر ساخت های پذیرش توریست در این جزیره وجود نداشت این امر موجب بروز مشکلات متعددی شده بود، در این راستا پروژه ای با هدف ایجاد مشارکت محلی و اعتماد سازی بین مردم منطقه آغاز شده است که اقامتگاه ماجرا نیز یکی از فعالیت های عوامل این پروژه می باشد.
هرمز جزیره خاک های رنگارنگ است و شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از گردشگران تنها برای بازدید از این خاک های رنگارنگ به این جزیره زیبا سفر می کنند، سازندگان و طراحان اقامتگاه ماجرا از این امر غافل نشده و به علایق گردشگران و همچنین سازگاری مجموعه ماجرا با محیط جزیره توجه کرده اند از این رو سازه های اقامتگاه را در رنگ های مختلف ساخته اند، این کار علاوه بر ایجاد جاذبه بصری باعث اعتماد سازی بین مردم محلی شده است و اهداف پروژه را دنبال می کند.

طراحی رنگارنگ اقامتگاه ماجرا

در بخش قبلی اشاره کردیم که این اقامتگاه دارای طراحی رنگارنگ و سازگار با محیط جزیره هرمز می باشد در ادامه به بررسی کامل طراحی منحصر به فرد و زیبای این مجموعه می پردازیم.
طراحی اقامتگاه ماجرا به روش ابرخشت و گنبدی انجام شده است شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روش توسط یک مهندس عمران ایرانی به نام نادر خلیلی کشف شده و بسیار مورد توجه مهندسان خارجی قرار گرفته است.
مجموعه گنبدی و رنگارنگ ماجرا، در فضا های کوچک خرد شده و به صورت یک تکه نمی باشد، علت این امر و طراحی به این سبک این است که طراحان این مجموعه تمام تلاش خود را کرده اند تا ساخت این اقامتگاه به محیط و فرهنگ جزیره زیبا هرمز آسیبی نرساند و برعکس به زیبایی هرچه بیشتر این جزیره کمک کند.

لازم به ذکر است که ساختار کلی اقامتگاه ماجرا و نحوه قرار گیری گنبد های رنگارنگ در کنار هم، از بنا ها و بافت محله های سنتی جزیره الهام گرفته شده است، همچنین گفتنیست که شکل کلی گنبد ها نیز از آب انبار های محلی که مردم به نام برکه می شناسند، الهام گرفته شده است.

مزایای ساخته شدن اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز
همانطور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره کردیم، در جزیره هرمز امکانات مناسبی به منظور اقامتگاه گردشگران وجود ندارد و اقامتگاه ماجرا می تواند تا حد قابل توجهی این مشکلرا حل کند، علاوه بر این ساخت این مجموعه فواید بسیار زیبادی برای گردشگران و ساکنین جزیره هرمز دارد که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید.

آموزش مهارت های تخصصی به مردم محلی جزیره هرمز
در مراحل مختلف ساخت مجموعه اقامتگاه ماجرا از نیروی های محلی جزیره هرمز استفاده شده است و نکته جالب اینجاست که نیرو های محلی به هنگام ساخت آموزش نیز دیده اند و در واقع علاوه بر کسب درآمد، مهارت ساخت گنبد به سبک ابر خشت را نیز آموخته اند توجه داشته باشید که در آینده برای مدیریت و انجام امور مربوط به اقامتگاه نیز قرار است از نیروز های محلی کمک گرفته شود.

ساخت مجموعه با هزینه کم
مجموعه ماجرا با حداقل هزینه ساخته شده است و در این شرایط اقتصادی کشور یکی از بزرگ ترین مزایای این پروژه به شمار می آید

استفاده از رنگ مصونی برای ساخت مجموعه
شاید با خود تصور کنید که برای ساخت مجموعه از خاک های رنگی موجود در جزیره هرمز استفاده شده، اما باید بدانید که هجوم گردشگران به جزیره هرمز در سال های اخیر باعث تخریب بخش زیادی از خاک های رنگارنگ جزیره شده است از این رو سازندگان این مجموعه برای جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به هرمز این مجموعه را با رنگ مصنوعی ساختند.

استفاده از مصالح ایرانی در ساخت مجموعه
خوب است بدانید که مجموعه اقامتگاه ماجرا به طور کامل با استفاده از مصالح ساخت ایران ساخته شده اند و این امر کمک بسیاری درحمایت از تولید ملی کرده است.

ایجاد زمینه های پذریش گردشگر
با ساخت یک اقامتگاه مناسب در داخل جزیره هرمز هم زمینه پذیرش گردشگران فراهم می شود و هم منبعی برای درآمد زایی محلیان جزیره از صنعت گردشگری هرمز به وجود می آید.

منبع: لحظه آخر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها