زن 100 ساله ایرانی گمشده‌هایش را در روسیه پیدا کرد/ ویدئو

زن صد ساله ایرانی که بعد از 85 سال خواهر و برادر گمشده‌اش را در کشور روسیه پیدا کرده بود، فروردین امسال دار فانی را وداع گفت.

زن 100 ساله ایرانی گمشده‌هایش را در روسیه پیدا کرد/ ویدئو

تامارا نام زنی است که مدتی قبل در سن صد سالگی از دنیا رفت اما ماجرای زندگی او و وصالش به خانواده گمشده اش شنیدنی است.

چند سال قبل در یک برنامه تلویزیونی که از یکی از شبکه های مسکو پخش شد،لحظه وصال دو خواهر و یک برادر نشان داده شد که بعد از 85 سال دوری همدیگر را پیدا کرده بودند.

تامارا نام همان زن ایرانی بود که در آن تصاویر به وصال خواهر و برادرش رسید.این زن در فروردین 1400 دارفانی را وداع گفت و فوت او بهانه ای بود برای اینکه کلیپ لحظه وصالش بار دیگر در فضای مجازی دست به دست شده و منتشر شود.

شنیدن داستان زندگی تامارا از زبان دخترش خالی از لطف نیست.

پدربزرگم خبرنگار بود و در انقلاب روسیه کشته شد
شمیلا آصفی،دختر تامارا در گفتگویی روایت زندگی مادرش را اینطور توضیح داد:«مادر من در کشور روسیه به دنیا آمد و پدربزرگ و مادربزرگ من هر دو روس بودند.پدربزرگم خبرنگار بود و تحصیلات عالیه داشت اما در انقلاب روسیه کشته شد.بعد از آن مادر برگ من که با مشکلات زیادی مواجه بود تصمیم گرفت فرزند کوچکش یعنی مادر من،تامارا را به عمه او بسپارد.عمه مادرم ترلان نام داشت و با یک مرد ایرانی به نام عباس آقا ازدواج کرده بود.بعد از اینکه مادرم را به او سپردند به ایران مهاجرت کردند.عمه مادرم که بچه دار نمی شد،خودش را از دسترس مادرم دور کرد و به مادرم گفته بود او را مادر صدا بزند.برای همین مادرم تا 16 سالگی نمی دانست که عمه ترلان مادر حقیقی او نیست.پس از آن پیدا کردم گمشده های مادرم 85 سال طول کشید.»

سفر به ترکیه برای ادامه تحصیل
تامارا در دوران نوجوانی برای ادامه تحصیل به ترکیه رفت:«مادرم به ترکیه رفت و در آنجا رشته هنر خواند.بعد به ایران برگشت و در آموزش و پرورش استخدام شد.زمانی که در آموزش و پرورش تبریز کار می کرد با پدرم آشنا شد که حاصل این ازدواج چهار فرزند بود.اما پدرم در سن 55 سالگی از دنیا رفت و مادرم تا آخر عمر برای بزرگ کردن ما تنها زندگی کرد.او سال های زیادی از عمرش را در مدرسه باغچه بان صرف تدریس به بچه های استثنائی کرد.»

پیدا کردن خواهر و برادر بعد از 85 سال
شمیلا آصفی در مورد پیدا شدن خواهر و برادرهای تامارا بعد از 85 سال گفت:«مادرم 90 ساله شده بود که یک بار در یک برنامه تلویزیونی در مسکو،خواهر و برادر گمشده اش را دید که دنبال او می گشتند.آن برنامه برای گمشده ها ساخته شده بود و با توجه به مشخصات مطرح شده،مادرم توانست خواهر و برادر خودش را بشناسد.خاله من و دایی ام در آن برنامه با مادرم دیدار کردند و بعد از 85 سال توانستند همدیگر را ببیند.تا زمانی که خاله و دایی ام زنده بودند،با مادرم در اینترنت رابطه داشتند.اما چند سال بعد هر دوی آنها فوت کردند و حالا ما با فرزندان آنها در همین فضای مجازی در ارتباطیم.»

اول بهار امسال تامارا هم در سن صد سالگی درگذشت.

منبع: رکنا

46

حجم ویدیو: 51.00M | مدت زمان ویدیو: 00:06:56 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • یک دختر
    0

    خوش به حالت که مادرت صد سالش شد.مادرم ۷۲سالش بیشتر نشد .چشمم همیشه دنبالشه با این که خودم مادرم.

    نظرات شما -
    • س
      0

      عمر دست خداست... من مادرم را خیلی زود... در حالی که ۴۵ سالشان بود از دست دادم... خدا رحمت کند همه ی مادران را... روحشان شاد

  • خسته
    0

    خدا خوب خدایه انقدر زنده نگه داشت که خانوادشو ملاقات کنه ویفهمه اصلا کی بوده خدایا دمت گرم

  • مشتی
    0

    ما هم در این کشور گم شدیم . کسی بیاد نجاتمون بده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها