نخستین شهر شناور دنیا در مالدیو + عکس

مقامات دولتی جمهوری مالدیو اخیرا به طور رسمی اعلام کرده اند که نخستین شهر شناور دنیا را خواهند ساخت.

نخستین شهر شناور دنیا در مالدیو + عکس

افزایش سالانه ۳ تا ۴ میلیمتری سطح آب دریا روی زندگی بسیاری از جوامع ساحل نشین در دهه های آینده تاثیر خواهد گذاشت. اما تنها تعداد کمی از آن‌ها مورد آسیب جدی قرار خواهند گرفت. مالدیو یکی از آن جزایر آسیب پذیر است.

طبق گفته ناسا، مالدیو که جزیره‌ای در شمال اقیانوس هند است، کمترین فاصله را از سطح دریا نسبت به سایر کشورهای جهان دارد و تنها یک متر بالاتر از سطح دریا است.

شهر شناور مالدیو

مالدیو که از بیش از هزار جزیره مستقل تشکیل شده است، اولین جایی است که در اثر بالا آمدن سطح دریا، زیر آب فرو می‌رود.

این شهر شناور در یک تالاب در نزدیکی پایتخت مالدیو ساخته خواهد شد. بنا به گفته طراحان این شهر، شکل ظاهری شهر دارای پیچ و خم‌های شش ضلعی همچون کندوی زنبورعسل خواهد بود. این طرح الهام گرفته از نوعی مرجان دریایی است.

شهر شناور مالدیو شهر شناور مالدیو

ردیف‌های شناور که زیربنای شهر را تشکیل می‌دهند و تمامی سازه‌ها روی آن‌ها بنا می‌شوند، به حلقه‌ای از جزایر و دیوار موج‌شکن تثبیت کننده برای تمام سازه‌ها متصل می‌شود.

در حالی که شهر بر روی آب شناور است، موانع جزیره‌ای در اطراف تالاب مانند یک موج‌شکن عمل می‌کنند. این پیکربندی هوشمندانه ضمن ایجاد ثبات در سازه‌ها، تأثیر امواج تالاب را نیز کاهش می‌دهد.

کل شهر حدود ۲۰۰ هکتار وسعت خواهد داشت که ساختمان‌های مسکونی آن کم ارتفاع و مجتمع‌های تجاری بر روی سازه‌های جداگانه ساخته خواهند شد. طراحان شهر شناور می‌گویند که معماری آن به تاریخ فرهنگ دریانوردی و معماری محلی مالدیو توجه ویژه‌ای دارد.

شهر شناور مالدیو

این شهر شامل هزاران خانه ۹۳ متر مربعی به همراه یک تراس بزرگ خواهد بود که روی خوشه‌های مرجانی شش ضلعی شناور هستند و قیمت آن‌ها از ۲۵۰ هزار دلار شروع می‌شود. هرچند که این قیمت پایین نیست، اما به عنوان یک کشور عجیب برای گذراندن تعطیلات کاملاً منطقی است.

منبع: روزیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها