۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

دانشمندان می‌گویند بدن ما شروع به تغییر و تحول کرده است. این تغییرات به قدری جزئی هستند که به چشم نمی آیند، اما ثابت می‌کنند بدن انسان از تغییر باز نایستاده است.

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

دانشمندان می گویند بدن ما، از چشم هایمان گرفته تا استخوان های درون پاهایمان، با سرعتی بسیار بیشتر از آنچه پیش از این انتظار می رفت شروع به تغییر و تحول کرده است. این تغییرات به قدری جزئی هستند که به چشم نمی آیند و ممکن است حتی متوجه آن ها نشویم. اما آن ها نشانه هایی هستند که ثابت می کنند بدن انسان از تغییر باز نایستاده است. حتی مغز ما در حال کوچک تر شدن است که تغییر چشمگیری نسبت به گذشته در ما ایجاد کرده است.

در ادامه با این تغییرات تکاملی آشنا خواهیم شد.

۱- یک سرخرگ بیشتر در دست مان داریم

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

دانشمندان متوجه وجود یک سرخرگ در دست ها شده اند که امروزه در افراد بزرگسال بیشتری دیده می شود تا اواخر قرن نوزدهم میلادی. این سرخرگ که به آن «سرخرگ میانی» گفته می شود قبلاً وظیفه ی خون رسانی به دست و ساعد در دوران جنینی را برعهده داشت اما در دوران بزرگسالی محو می شد.

با این حال امروزه شاهد موارد بیشتری از ماندگاری این سرخرگ سوم هستیم و برخی افراد هر سه سرخرگ را دارد. احتمالاً در افرادی که از حالا تا ۸۰ سال دیگر به دنیا می آیند کماکان شاهد این بروز دگرگونی خواهیم بود و ممکن است سرخرگ میانی به چیزی عادی در ساعد ما بدل شود.

۲- نوزادان بدون دندان عقل متولد می شوند

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

بدن ما نسبت به بدن اجدادمان کوچک تر شده و حالا نوزادان با سرهای کوچک تری متولد می شوند. احتمالاً به این دلیل که اندازه ی لگن زنان در حال کوچک تر شدن است.

این یکی دیگر از نشانه هایی است که از وقوع خُرد فرگشت در بدن انسان حکایت دارد. از آنجایی که نوزادان حالا با صورت و فک کوچک تری متولد می شوند، این بدان معنی است که فضای کمتری برای رشد دندان در دهان آن ها وجود دارد. به همین دلیل هر چه می گذرد نوزادان بیشتری بدون دندان عقل متولد می شوند. علاوه بر این، نوزادانی هستند که حتی با استخوان های بیشتری در قسمت های مختلف پا متولد می شوند.

۳- زودتر بالغ می شویم

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

بیشتر شدن قدرت انتخاب یکی از عوامل دخیل در سرعت گرفتن فرآیند فرگشت در انسان است. انتخاب هایی مانند ازدواج و بچه دار شدن در سنین بالاتر، یا تصمیم برای ازدواج با کسی از آن سوی کره زمین و غیره، می تواند بیشتر از آنچه که می دانیم، روی ما تأثیر بگذارد.

به علاوه، کسانی که اندام کوچک تری دارند حالا زودتر به بلوغ می رسند. این مسأله را یک فرگشت گسترده بر اثر پیامدهای ناشی از کاهش مرگ و میر در سنین پایین می دانند که به لطف پیشرفت پزشکی و بهبود وضعیت بهداشتی میسر شده است.

۴- مغزمان دارد کوچک می شود

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

گرچه مغزمان در حال کوچک تر شدن است اما معنی اش آن نیست که از هوش مان کم خواهد شد. بلکه برعکس، این مسأله را یک مزیت فرگشتی می دانند. از آنجایی که بدن ما نسبت به بدن اجدادمان کوچک تر شده، این بدان معنی است که حالا فضای کمتری برای رشد مغز وجود دارد.

به علاوه، با کوچک تر شدن مغز در انسان ها شاهد بیشتر شدن تحمل آن ها هستیم و انسان ها نسبت به گذشته پرخاشگری کمتری دارند. این امر را می توان نوعی اهلی شدن تلقی کرد. درست مانند حیواناتی که آن ها را اهلی کرده ایم (مثل سگ ها و گربه ها)، این اتفاق با تغییرات فیزیکی مختلفی همراه می شود. یکی از این تغییرات کاهش اندازه ی مغز است.

۵- در بزرگسالی هم شیر می نوشیم

۵ نشانه ای که ثابت می‌کند بدن انسان به سرعت در حال تکامل است

هزاران سال قبل انسان ها بعد از پایان دوران کودکی دیگر نمی توانستند شیر بنوشند و به این خاطر بود که بدن آن ها جهش ژنتیکی ای که امکان نوشیدن شیر خام را فراهم می کند، را نداشت.

آنزیمی که به نوزادان کمک می کرد بتوانند شیر را هضم کنند، پس از پا گذاشتن به دوران بزرگسالی غیرفعال می شد و این بدان معنی بود که بدن بیشتر افراد تحمل لاکتوز شیر را نداشت. با این حال، امروزه ۳۵ درصد افراد در سرتاسر دنیا (عمدتاً آن هایی که اصل و نسب اروپایی، آفریقایی و اوراسیایی دارند) می توانند در دوران بزرگسالی هم شیر بنوشند بدون آنکه معده ی آن ها به هم بریزد.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محسن
    0

    به خدا زشته توی مملکت مثلا اسلامی یه مشت مزخرفات ملحدانه داروینی رو بدون اینکه بدونیم چیه و چی رو هدف میزنه ترجمه کنیم و منتشر کنیم. هزاران سال قبل انسان ها اونجوری بودن حالا اینوری شدن.. این جمله این مقالست ((هزاران سال قبل انسان ها بعد از پایان دوران کودکی دیگر نمی توانستند شیر بنوشند...)) کجا دانشمندان همچین امکانی رو دارند که همچین موضوعی رو درباره افراد هزاران سال پیش با قطعیت بگن؟؟ فقط فرضیست. این اگه فرضیه مزخرف و ملحدانه و تخیلی تکامل داروین نیست پس چیه؟

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      آقا محسن، عصبانی شدن و بد و بیراه گفتن ندارد. مستندات علمی ات را در رد فرضیه تکامل داروین رو کن و اگر چیزی در چنته نداری، آرام باش و فقط بخوان شاید که به تفکر وادار شوی.

  • ایرانی
    0

    شاید کرونا نیز قدمی برای تکامل جسمی انسان باشد .به این دلیل که این ویروس در قشر نوزادان وکودکان کمترین علائم ومشکل را ایجاد میکند و از طرفی علائم بیماری وطول درمان مبتلایان به کرونا با طول سن افراد رابطه مستقیم دارد.به عبارتی هرچه سن افراد بیشتر باشد میزان علائم وطول درمان وبعضا تلفات بیشتر است.به عبارت ساده تر کرونا قصدش کشتن نیست بلکه ارتقای جسمی انسان است که اگر خلاف این بود نبایست درخصوص تلفات به صغیر وکبیر رحم کند.لذا اکنون با توجه به پیشرفتهای صنعتی انسانی وتغییرات عمده در محیط ورفتارهها وتغذیه وتغییرات اقلیمی و...زمان آن رسیده که بدن آپ دیت شود وبا شرایط جدید خود را سازگار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها