سیب کریستیانو رونالدو، کشف اتفاقی گونه جدیدی از سیب

عشق به گیاهان، یک گیاه‌شناس را به یافتن گونه منحصر بفردی از سیب رهنمون ساخت.

سیب کریستیانو رونالدو، کشف اتفاقی گونه جدیدی از سیب

آرچی توماس، یکی از ساکنین حومه شهر ویلیشتر در انگلستان است که در یکی از جنگل‌های اطراف شهر و اتفاقی به گونه جدیدی از سیب برخورد.

او می‌گوید من تا حالا سیبی شبیه این ندیده بودم. این سیب بسیار کمرنگ بود و خال‌های عجیبی داشت که از درخت سیب تنومندی روی زمین افتاده بود و خود درخت نیز پر از همین سیب‌های خالدار بود.

آرچی در موسسه گیاهان و قارچ‌ها مشغول به کار بوده و یکی از دوستداران طبیعت است. وی پس از پیدا کردن این سیب و درخت عجیب، به بررسی بیشتر آن پرداخت و به جا‌های مختلف سر زد تا این که در موسسه باغبانی سلطنتی با کارشناسان این موسسه تحقیقاتی روی سیب و درخت مورد نظر انجام دادند.

سیب کریستیانو رونالدو، کشف اتفاقی گونه جدیدی از سیب

بنا بر این گزارش، درختان سیبی که تا کنون می‌شناسیم سالیان دراز از دانه و قلمه تکثیر شدند و انواع مختلفی به این صورت در دنیا کشت می‌شوند و بار می‌دهند. اما این سیب یا درختان از طریق دانه یا قلمه کشت نشده و گونه جدیدی است که نهال آن از درخت سیب صحرایی است.

این درخت سیب احتمالاً صد ساله است. مزه میوه آن بسیار خوب است؛ هر چند کمی طعم اسیدی دارد، عطر و طعم خوبی دارد، ترشی و تندی آن آنقدر نیست که دهان را جمع کند و شیرینی این سیب به اندازه است.

گفتنی است، ارچی برای نامگذاری آن، نام های بسیاری را در نظر گرفت و نام‌های بسیاری به او پیشنهاد شد. عجیب‌ترین نام را پسر هفت ساله اش پیشنهاد کرد. پسرش نام «کریستیانو رونالدو» فوتبالیست محبوب خود را پیشنهاد نمود، ولی مادرش بر سر انتخاب اسم هنوز در حال مشاجره است.

سیب کریستیانو رونالدو، کشف اتفاقی گونه جدیدی از سیب

از همه اینها که بگذریم، عشق به گیاه و گیاه شناسی در وجود آرچی او را به یافتن گونه منحصر بفرد این سیب رهنمون ساخت. در دنیای زیبای گیاه و گیاه شناسی، هیچ نمی‌دانی که چه چیزی در انتظار توست و این رمز و راز ما را عاشق گیاهان و جنگل‌ها می‌کند.

منبع: تابناک‌‌باتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • روستای
    0

    ای خدا ماچقدرازاینا جلویم ما به این سیبا توروستامون می گیم سیبای خراب برای مربا سیبای زیر درخت باورکنید اینها تازه کشفش کردن کاش مازودتر اقدام می کردیم هیف شد

  • کاربر ناشناس
    0

    اینا یہ مشت سیب خرابن کہ ھمہ جا پیدا میشہ

  • کاربر ناشناس
    0

    اینکه همون به خودمونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها