روس‌ها فواید ریش و سبیل را اعلام کردند

به اعتقاد کارشناسان، ریش و سبیل فواید قابل توجهی برای بهداشت و سلامت مردان داشته و می‌تواند مانع از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌های بدخیم شود.

روس‌ها فواید ریش و سبیل را اعلام کردند

اسپوتنیک به نقل از یک متخصص بیماری‌های پوستی خبر داد ریش ویژگی‌های مفید بسیاری برای انسان دارد و حتی می‌تواند مانع از گسترش سرطان در بدن افراد شود.

ناتالیا کوزولووا در این باره توضیح داد، وجود مو روی صورت می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را حفظ کند و به میزان مناسبی سبب آبرسانی پوست شود.

این متخصص پوست عنوان کرد موهای روی صورت می‌توانند به طور قابل اعتمادی مانع از رسیدن اشعه ماورای بنفش به این نواحی شوند و این امر روش بسیار عالی‌ای برای جلوگیری از ابتلا به تومورهای مختلف است.

تحقیقات او نشان می‌دهند افرادی که ریش و سبیل دارند کمتر دچار آلرژی‌های پوستی و حتی آلرژی‌های فصلی‌ای می‌شوند که از طریق استنشاق گرده‌های گیاهان به وجود می‌آید.

او معتقد است موی صورت در هوای سرد باعث گرمی صورت می‌شود و با تصفیه هوا به بهداشت دندان و لثه نیز کمک می‌کند.

او در عین حال تأکید کرد، داشتن موی صورت مستلزم رعایت بهداشت و شست‌وشوی منظم آن است.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • 98+
    0

    غلط کرد روسیه چین کره شمالی غلط کردند

  • ع،ف
    0

    کارشناسیشون کاملا غلطه . چون خانمها ازاین فوایدمحرومند.اصلا باعدالت جوردرنمیاد.

    نظرات شما -
    • قزوین ی
      0

      با سلام 1400سال پیش دین اسلام از سوی خداوند برای ملتها از طریق وحی به پیامبر گرامی اسلام به عنوان کاملترین دین و برنامه زندگی فرستاده شد اتفاقا در این احکام و برنامه دینی از کوچکترین مسایل تا بزرگترین آن احکام و دستورالعمل دارد که در آن بر حجاب خانمها در بیرون از منزل تاکید شده است وهم بر داشتن ریش آقایان که آن را محاسن می گویند البته علم کم کم به فواید احکام اسلامی می رسدبه عنوان مثال مستحب بودن نشسته آب خوردن در شب وایستادن آب خوردن در روز به تازگی مشخص شده است یا مکروه بودن آب خوردن در هنگام حمام کردن ویا کراهت داشتن آب ویا غذا خوردن در ظروف شکسته که 1400سال پیش اسلام آن را اعلام کرد ه ولی علم بشر الان به این نتیجه رسیده است که ظروف شکسته حاوی میکروب هستند و........

    • ع،ف
      0

      بحث برسر فواید ریش بصورت اختصاصی بود نه محاسن ان.ریش وسبیل به هرحال بد نیست حتی گاهی میتواند زینت هم باشدوبدون فواید هم نیست وحتی گاهی میتواند مضرهم باشد اگرمدام تمیز نشود ویا الت تزویر ونیرگ گردد.اگرفواید ریش ازنظراین کارشناس برای بشراینها میبود خداوند برای جنس مونث هم همین کار رامیکرد.لطفا مفهوم مطلب راقاطی نکنید.متشکرم.

    • ناشناس
      0

      همانطور که پیامبران طلا رو برای زن مستحب و برای مرد مکروه دونستن و دانشمندان بعد از قرنها کشف کردن که طلا برای زنان خوب است چون کم خونی رو جبران میکند ولی برای مردان بعکس عمل میکند

  • حسن
    0

    کرم ضد افتاب میتواند جایگزین ریش شود.

  • داروغه
    0

    هیچ خبری از روسیه ارزش انتشار نداره چون ثابت شده است دروغ گو هستن

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      دایی جان ناپلئون!

  • ی ط
    0

    ریش اگر مفید نبود بزرگان دین ما ریش نمیگذشتند.

  • ساروسیا
    0

    روسیه غلط کرد روس همیشه خیانتکاربوده

  • نن
    0

    واغعا دین عزیز اسلام هرچه گفته ب صلاح انسان بوده

  • ناشناس
    0

    اگه خوشتیپ میشی با ریش گذاشتن پس ریش بزار در غیر اینصورت خیر این نظر از همه نظرات محققین که تا الان بر جنبه مذهبی و پزشکی مطرح شده قابل قبولتره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها