دولت فرانسه به شهروندان: مصرف كوكائین نمی تواند در برابر کرونا مصونیت ایجاد کند /  رشد شایعات عجیب در پاریس در مورد کرونا

برایان هیوستون محقق حوزه سلامت روان می‌گوید:

دولت فرانسه به شهروندان: مصرف كوكائین نمی تواند در برابر کرونا مصونیت ایجاد کند /  رشد شایعات عجیب در پاریس در مورد کرونا

دولت فرانسه به شهروندان خود هشدار داده است كه نمی توانند از كوكائین برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کنند. مشاوره رسمی وزارت بهداشت فرانسه گفت: "نه، کوکائین مانع از ابتلا به COVID-19 نمی شود. این ماده یک اعتیاد آور است که عوارض جانبی و به شدت خطرناکی را به همراه دارد."

این هشدار روز یکشنبه در توییتر ارسال شد و در پیوند به صفحه اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا در وب سایت دولت نیز وجود دارد.

اما این هشدار تنها یکی از هشدارهای متعدد مقامات رسمی وزارت بهداشت فرانسه است که با هدف مقابله با اطلاعات جعلی و بی اساس مرتبط با کرونا صورت گرفته است. رهنمودهای مشابهی که در روزهای اخیر توسط این بخش صادر شده است، شامل هشداری است که می گوید با پاشیدن الکل یا کلر روی پوست، ویروس هایی که قبلاً وارد بدن شده اند، از بین نمی روند.

برخی دیگر از اطلاعات به دنبال ایجاد اطمینان خاطر در شهروندان هستند که کرونا از طریق نیش پشه منتقل نمی شود و استفاده از ضد عفونی کننده دست باعث سرطان نمی شود. به نظر می رسد که هشدارهای مربوط به کوکائین در پاسخ به مجموعه ای از اطلاعات پربازدید ولی غیر علمی منتشر شده است که این روزها در شبکه های مجازی و دنیای اینترنت پر طرفدارند. برای مثال یکی از این فرضیه ها از خلال یک مستند خبری شکل گرفته که نشان می دهد داروهای مخدر ویروس کرونا را نابود می کنند.

دولت فرانسه به شهروندان اعلام کرد: مصرف كوكائین نمی تواند در برابر کرونا مصونیت ایجاد کند /  شایعات و افسانه ها درباره ویروس کرونا

از زمان شیوع کرونا تا کنون تعداد زیادی از شایعات، افسانه ها و نظریه های توطئه مطرح شده است، که بسیاری از آنها شامل منشأ کرونا است. چندین نظریه محبوب (اما فاقد اعتبار علمی) تأکید می کنند که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه تحقیقاتی سطح 4 در ووهان سرچشمه گرفته است. سپس نمونه آزمایش به طور تصادفی خارج شده یا عمدا به عنوان یک سلاح وارد جامعه شده است.

اما کارشناسان معتقدند كه همواره در طول تاریخ، اپیدمی ها و بلایا، زمینه پرورش چنین توطئه هایی را فراهم کرده اند. برایان هیوستون محقق حوزه سلامت روان می گوید: "شایعات به راحتی گسترش پیدا می کنند چرا که به ویروس عینیت می بخشند. چیزهایی که بیشتر ما را می ترساند خطراتی است که نمی توانیم مشاهده کنیم و در نتیجه خطراتی جدید محسوب می شوند که قابل درک نیستند."

با این حال، برخی از شهروندان در فرانسه (که بیش از 1400 مورد ابتلا را تأیید کرده است) اساسا حاضر نیستند به خطر کرونا توجه کنند، زیرا خطر ابتلا را برای شرکت در یک رکورد جهانی به جان خریدند. در حالی که دولت فرانسه روز یکشنبه تجمع بیش از 1000 نفر را ممنوع اعلام کرد و وزارت بهداشت نیز ممکن است بخواهد توصیه های رسمی خود را در مورد اجتماعات به روز کند. روز شنبه تقریباً 3550 نفر با گریم هایی شامل لباس اسمورف ها، چهره رنگ شده و لباسهای سفید گرد هم آمدند تا رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین گردهمایی اسمورف ها به دست آوردند.اسمورف‌ها شخصیت‌های داستان مصور و سریال‌های تلویزیونی هستند. این موجودهای کوچک آبی رنگ برای اولین بار توسط کارتونیست بلژیکی پیو در تاریخ 23 اکتبر 1958خلق شدند.

یکی از شرکت کنندگان در این همایش گفت: "ما فکرش را هم نمی کنیم که باید نگران باشیم و به عنوان مردم فرانسه ما از تلاش خود برای شکستن رکورد دست برنخواهیم داشت و اکنون قهرمان جهان در رکورد اسمورف ها هستیم."

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها