پرده‌برداری از صحت یک افسانه قدیمی / زنان جنگجوی سکایی سالها با مردان بدون ریش اشتباه گرفته می‌شدند!

ماجرای زنان جنگجوی سکایی آمازون که در کنار مردان مبارزه می‌کردند، سالهای سال به عنوان افسانه‌ای غیرواقعی و باور‌ناپذیر مورد توجه قرار می‌گرفت. اکنون اکتشافات جدید نشان می‌دهد که زنان جنگجو واقعی بودند.

پرده‌برداری از صحت یک افسانه قدیمی / زنان جنگجوی سکایی سالها با مردان بدون ریش اشتباه گرفته می‌شدند!

برای مدت های متمادی محققان مدرن معتقد بودند که زنان جنگجوی آمازون چیزی بیش از تصورات تخیلی باستانی نیستند.بر اساس داستان های افسانه ای اینها زنان جنگجو در یونان باستان بودند که ظاهراً با هرکول معامله می کردند. هومر؛ نویسنده سرشناس نیز آنها را در داستان حماسی "ایلیاد" جاودانه کرد.در دنیای امروز نیز مدتی پیش در فیلمWonder Woman نمونه ای از این نوع زنان شبیه سازی شد.

برخی از مورخان استدلال می كردند كه آنها احتمالاً یك وسیله تبلیغاتی برای قدرتمند نگه داشتن زنان آتنی بوده اند. نظریه دیگری نیز معقدند بودند احتمالاً آنها مردانی بدون ریش بوده اند كه توسط یونانیان به اشتباه زن در نظر گرفته می شدند اما شواهد باستان شناسی نشان می دهد که افسانه های مربوط به مبارزان زن اسب سوار و کماندار تقریباً در واقعیت ریشه دارد. به نظر می رسد که واقعاً گروه هایی از زنان عشایری بودند که در کنار همتایان مرد خود آموزش می دیدند ، شکار می کردند و می جنگیدند.

در یک کشف دیدنی باستان شناسان بقایای چهار جنگجوی زن را که با پیکان، نیزه ها و تجهیزات اسب سواری دفن شده بودند در مقبره ای در غرب روسیه (درست همان جایی که داستانهای یونان باستان مطرح می شد) کشف کردند.

تیم انستیتوی باستان شناسی در آکادمی علوم روسیه، این زنان را به عنوان عشایر سکایی شناسایی کردند که حدود 2500 سال پیش در نزدیکی جامعه امروزی دوییتسا در یک محل دفن قرار گرفته بودند. طبق گفته های این باستان شناسان ، این زنان از سن نوجوانی تا اواخر دهه 40 زندگی خود بودند و پیرترین زن پیدا شده دارای یک روسری تشریفاتی طلایی است که با تزئینات گل ساخته شده است.

در سال 2017، محققان ارمنی بقایای یک زن در 20 ساله را کشف کردند که به گفته آنها شبیه اسطوره های آمازون است. آنها دریافتند که او در اثر جراحات نبرد درگذشته است. یافته ها حاکی از آن است که دختران جوان، درست مانند پسران، در اوایل نوجوانی آموزش سوارکاری بر اسب و استفاده از کمان و فلش می دیدند.

این اولین باری است که چنین پوشش رزمی کاملاً حفظ شده بر روی سر یک زن جنگجو پیدا شده است. طبق گفته محققان، این پوشش روسری مانند از 65 تا 70 درصد طلا تشکیل شده است.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها