آیا می‌توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟

بسیاری از مردم معتقدند که شخصیت هیچکس قابل تغییر نیست و بسیاری از صفات شخصیتی شاید با سالها مشاوه و تلاش، تنها اندکی تغییر کنند. اما به نظر می‌رسد این موضوع حقیقت ندارد و تا حدودی می‌توان شخصیت را تغییر داد.

آیا می‌توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟

بر اساس مقاله ای که اخیراً در مجله انجمن روانشناسان آمریکایی منتشر شده است به این موضوع اشاره شده که افراد می توانند با کمی تلاش شخصیت خود را تغییر دهند.

این امر بسیاری را تشویق می کند که برای بهبود شرایط روانی و عقاید خود تلاش کنند، در بخشی از این مقاله بر اهمیت این موضوع تاکید شده است که بهتر است برخی صفات شخصیتی را از کودکی به بچه ها آموخت. این موضوع کمک می کند بچه ها بهتر با محیط خود خو بگیرند.

اما در بزرگسالی، ويژگی های شخصيتی نسبتاً پایدار و پاسخگو به مداخلات هستند. در حقیقت، پتانسیل ایجاد تغییرات طولانی مدت که تأثیر مثبتی بر افراد در حوزه های مختلف داشته باشد در بزرگسالی وجود دارد.‌

شاید مهمترین سؤال این باشد که چگونه می توان این تغییرات را ایجاد کرد؟

راههای مختلفی برای این تغییر وجود دارد که شاید یکی از بهترین روشها مراجعه به روانشناس است اما برخی راهکارهای فردی نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

جالب است که روانشناسان می گویند یکی از بهترین روشها می تواند این باشد که آموزشهایی جدید را آغاز کنید. برای مثال سعی کنید نواختن یک ساز یا یک هنر جدید را بیاموزید. این موضوع می تواند روحیات و شخصیت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها