پلیس دوبی از اتومبیل‌های خودران برای گشت زنی استفاده می‌کند

پلیس دوبی تا پایان سال جاری اتومبیل های رباتیک خودران کوچکی را به عنوان واحدهای گشت زنی متحرک به کار می گیرد.

پلیس دوبی از اتومبیل‌های خودران برای گشت زنی استفاده می‌کند

به گزارش خبر فوری و به نقل از زومیت، این خودروها به دوربین های 360 درجه مجهز شده اند و با استفاده از فناوری تشخیص چهره، محیط را برای شناسایی خلافکاران اسکن می کنند.

اتومبیل های مورد بحث توسط استارتاپ سنگاپوری «OTSAW Digital» ساخته شده اند و با نام تجاری «O-R3» شناخته می شوند. به گفته شرکت سنگاپوری، دوبی نخستین شهر دنیاست که از O-R3 برای گشت زنی روزانه استفاده می کند و البته، قرار نیست این ربات ها جایگزین نیروی انسانی شوند و صرفاً نقش مکمل را برای افسران پلیس ایفا خواهند کرد.

جالب است بدانید که O-R3 علاوه بر داشتن دوربین های قدرتمند، قابلیت شارژ خودکار را هم دارد و برای تعقیب افراد در محل های غیر قابل دسترس توسط اتومبیل، به یک پهپاد جداگانه نیز مجهز شده است.

بر اساس اظهارات OTSAW، وسیله مورد بحث نخستین ربات امنیتی زمینی-هوایی دنیاست که از نقشه برداری سه بعدی، مسافت یاب لیزری، دوربین های HD و دوربین های حرارتی در کنار الگوریتم های یادگیری ماشینی برای مسیریابی و انجام وظایف استفاده می کند.

علاوه بر موارد فوق، اسکنرهای لیزری دو بعدی و سه بعدی، حسگرهای فراصوت، GPS و خطوط ارتباطی انتقال داده از دیگر تجهیزات O-R3 هستند که مورد آخر، برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با مرکز کنترل مورد استفاده قرار می گیرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها