مردم آق‌قلا خانه‌های غیرمقاوم را تخلیه کنند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از مردم سیل‌زده شهرستان آق‌قلا خواست تا خانه‌های غیرمقاوم را تخلیه کنند.

مردم آق‌قلا خانه‌های غیرمقاوم را تخلیه کنند

محمدتقی زمانی‌نژاد عصر امروز در دیدار از مردم محلات سیل‌زده شهر آق‌قلا اظهار کرد: بنیاد مسکن استان گلستان تا پایان بازسازی آخرین خانه همراه و در کنار مردم خواهد بود.

وی ضمن دلجویی از مردم سیل زده تصریح کرد: آن دسته از مالکانی که واحدهای آنان از نظر کارشناسان بنیاد غیرمقاوم است برای حفظ جان و مال خود اینگونه واحدها را تخلیه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: این افراد با مراجعه به ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان، نسبت به بازسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

زمانی‌نژاد از پرداخت تسهیلات دراز مدت، مصالح و کمک های بلاعوض بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم سیل زدگان خبر داد و گفت: کارشناسان ارزیاب بنیاد به همه روستاها و خانه های حادثه دیده مراجعه می‌کنند و به مراجعه مردم نیازی نیست.

به گفته وی؛ ۹۰ تیم ارزیابی از کارشناسان بنیاد مسکن استان به منظور ارزیابی خسارت در روستاها حضور دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان؛ بیشترین حجم خسارات را مربوط به شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان عنوان کرد و افزود: از واحدهای ارزیابی شده 2 هزار و ۸۰۰ واحد احداثی و 8 هزار واحد تعمیری است.

به گزارش فارس؛ 30 درصد از آق‌قلا همچنان دچار آبگرفتگی است و 70 درصد این شهرستان از سیل تخلیه شده است، یک هزار و 800 نفر از سیل زدگان آق‌قلا در مدارس اسکان داده شدند و همه مدارس این شهرستان تعطیل است.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها