لزوم الگوبرداری از حضرت زهرا(س) متناسب با عصر حاضر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم الگوبرداری از حضرت زهرا(س) متناسب با عصر حاضر تاکید کرد و گفت: برقراری گفتگوی بین نسلی برای انتقال تجربیات نسل انقلاب به جوانان ضروری است.

لزوم الگوبرداری از حضرت زهرا(س) متناسب با عصر حاضر

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جشن ملی شمیم کوثر که عصر امروز به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و به منظور تجلیل از بانوان جانباز برگزار شد، ضمن تبریک روز زن گفت: روز ولادت حضرت زهرا(س) بهترین زمان برای تقدیر از بانوان موفق و موثر در جامعه ازجمله بانوان جانباز است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) ورای جنسیت، خود به عنوان الگوی اخلاقی و معنوی برای همه مؤمنین و به ویژه زنان هستند.

وی تصریح کرد: تکریم شخصیت والای ایثارگران بسیار ارزشمند است و در کنار این تکریم باید یادآور دستاوردهای انقلاب باشیم. همانطور که شاهد شاخص های فرهنگی، اقتصادی و دیگر دستاوردها در حوزه های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه باید الگوبرداری از شخصیت این بانوی بزرگوار برای زنان و دختران کشور به عنوان شیوه حوزه زنان قرار گیرد، تصریح کرد: الگوبرداری از شخصیت و ویژگی های بانوی بزرگ عالم نباید فقط در تاریخ باشد و باید متناسب با جامعه امروز از ویژگی های ایشان استفاده کرد.

وی ادامه داد: یعنی باید بررسی کرد که زن امروز چگونه می تواند از ویژگی های اخلاقی این بانو در عصر حاضر استفاده کند و درک درستی از ایشان ایجاد کرد.

معاونت زنان رئیس جمهور با بیان اینکه باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در عصر حاضر جاری کرد، عنوان کرد: در کنار الگوگیری از ویژگی های این سبک زندگی باید از الگوی فردی، اجتماعی، ویژگی های اخلاقی و حضور ایشان در مبارزات و مسائل اجتماعی حضرت زهرا (س)، الهام گرفت. همانطور که شیوه حضور این بانوی بزرگوار در مبارزات صدر اسلام سرلوحه مبارزات زنان در دوران انقلاب بوده، امروز نیز باید همین رویه برقرار باشد.

ابتکار تصریح کرد: ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه (س) ازجمله آینده نگری ایشان که در خطبه فدکیه مشهود است و ساده زیستی ایشان که نیاز امروز جامعه است، باید برای جامعه تبیین و سرلوحه همه افراد و زنان قرار گیرد.

ابتکار با تاکید بر لزوم عملی شدن گفتگوی بین نسلی اظهار کرد: باید با برقراری گفتگوی بین نسلی، نسل جوان را با تجربیات بانوان انقلاب و جانباز آشنا و پیرامون ارزش ها گفتگو کرد.

وی بیان کرد: تاکنون نیز چندین نشست در این باره باحضور بانوان نسل انقلاب و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ به همت معاونت زنان برگزار شده که هم جلساتی بسیار پرچالش بوده و هم جلساتی سازنده بوده است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها