خبرفوری گزارش می‌دهد؛

در جلسه بی‌حاشیه روز گذشته شورای شهر تهران چه گذشت؟/ بانک‌های تهرانی باید عوارض محلی پرداخت کنند

روز بدون حاشیه با کمترین تعداد مخالف شورای شهر تهران، لوایح زیادی را در دستور کار خود قرار داد.

در جلسه بی‌حاشیه روز گذشته شورای شهر تهران چه گذشت؟/ بانک‌های تهرانی باید عوارض محلی پرداخت کنند

به گزارش خبر فوری ؛ صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران را به نوعی باید یکی از بی‌حاشیه‌ترین جلسات این شورا بدانیم. جلسه‌ای که غایبانی از میان اعضا داشت و ابتدای آن با حضور شهردار تهران برگزار شد.

در جلسه روز گذشته شورا اما طرح‌هایی به تصویب رسید که بیشتر آن‌ها نظر مثبت قاطبه شورای شهر را به همراه داشت.

بانک‌های تهرانی باید عوارض محلی پرداخت کنند

بخشی از دستور کار شورا در روز 7 بهمن ماه، لایحه تعیین عوارض محلی فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در شهر تهران بود. ماجرا از این قرار است که در گذشته بانک‌ها هم مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار در شهر می‌بایستی ملبغی به عنوان عوارض کسب و پیشه پرداخت می‌کردند، طرحی که سرانجام به موافقت دیوان عدالت اداری نرسید و لغو شد.

در شورای شهر تهران اما این لایحه بدون مخالف هم نبود، سید محمود میرلوحی در مخالفت با این لایحه گفت: ما باید در قیمت گذاری به گونه ای عمل کنیم که بانکها آن را بپردازند از این روی بهتر است پیش از بررسی این لایحه نشستی را در کمیته اقتصادی با حضور رئیس مجمع بانکها و رئیس کارگزاران برگزار کرده و نظر آنها را نیز دریافت کنیم.

شهربانو امانی اما یکی از موافقین این لایحه بود که در ادامه جلسه عنوان کرد: ما باید تا 15 بهمن ماه عوارض را تعیین کنیم و این تعامل نیز می تواند در این مدت انجام شود.

در ادامه جلسه اما کلیات این لایحه به بررسی گذاشته شد و رای لازم برای تصویب را با 17 موافق و یک مخالف به دست آورد.

یک فوریت عوارض تردد وسایل نقلیه باری تصویب شد

دستور کار بعدی شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه تعیین عوارض تردد وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 بود.

محسن پور سید آقایی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در تشریح این موضوع عنوان داشت که این لایحه به این دلیل تنظیم شده است که اگر وسیله نقلیه باری خواست تا باری را در سطح شهر حمل کند اقدام به تهیه باربرگ کند.

اعضای شورای شهر اما در ادامه جلسه به این طرح نظر مثبت داشتند و آن را تصویب کردند.

پارکینگ تعهدی مشمول عوارض می‌شود

لایحه اصلاحیه تبصره سوم مصوبه ایجاد وحدت رویه در نحوه اقدام مناطق 22 گانه شهرداری تهران در خصوص اخذ عوارض تامین پارکینگ های تعهدی دستور کار بعدی شورا بود.

علی اعطا، سخنگوی شورا در توضیح این لایحه گفت :طی سال های ۸۸ تا ۹۲ بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تعداد ۶۲۸۵ واحد پارکینگ تعهدی با هر تعداد واحد در ساختمان های مسکونی و بین یک تا ٣٠ واحد در ساختمان های تجاری در نظر گرفته شد.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۴۹ واحد پارکینگ در ۶٣۴ پلاک ثبتی باقی مانده که بر اساس این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود با اخذ عوارض پارکینگ های تعهدی پایان کار را صادر کند.

در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای شهر تهران نظرات موافق و مخالف خود را اعلام کردند و در نهایت کلیات لایحه با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها