دستفروشي که 15 ميليون تومان درآمد دارد!

برنامه «۱۸۰ درجه» با موضوع دستفروشي؛ رزق حلال يا سد معبر روي آنتن رفت و ابوالقاسم چيذري مديرعامل شرکت شهربان شهرداري تهران و سيد امير سياح پژوهشگر و خبرنگاران اجتماعي مهمان برنامه بودند.امير سياح کارش...

دستفروشي که 15 ميليون تومان درآمد دارد!

برنامه «۱۸۰ درجه» با موضوع دستفروشي؛ رزق حلال يا سد معبر روي آنتن رفت و ابوالقاسم چيذري مديرعامل شرکت شهربان شهرداري تهران و سيد امير سياح پژوهشگر و خبرنگاران اجتماعي مهمان برنامه بودند.

امير سياح کارشناس اقتصادي در اين برنامه در انتقاد به جمع آوري دستفروش ها توسط شهرداري بيان کرد: ماموران شهرداري به دليل نگراني از طرف سرقفلي داران که شکايت نکنند دستفروش ها را جمع آوري مي کنند.

وي خطاب به چيذري بيان کرد: آيا شما به عنوان يک فرد متعهد مي پذيريد که در جمهوري اسلامي ماموري به دليل اينکه يک نفر ديگر پول زيادي دارد و مي تواند سرقفلي بخرد و مکاني را اجاره کند با فرد ديگري برخورد کند و به اين ترتيب فقط از منافع سرقفلي دار حمايت کند؟

سياح با بيان اينکه شهرداري بايد يک بازي شفاف و روشن با دستفروش ها داشته باشد، يادآور شد: اگر باندي هم در دست فروشي باشد به دليل نبود شفاف سازي شهرداري هاي کشور است.

چيذري مديرعامل شرکت شهربان شهرداري تهران نيز در اين برنامه درباره حمايت و ساماندهي دستفروش ها بيان کرد: در بازار ۱۵ خرداد ما بازارچه اي تاسيس کرديم که ۱۳۰۰ دستفروش را به منظور ساماندهي شناسايي کرديم و از آنها خواستيم که در خيابان باب همايون به طور ساماندهي شده دست فروشي کنند که تنها ۲۷۰ نفر ثبت نام کردند. از اين رو اکثريتشان قائل به ساماندهي نيستند.

چيذري با اشاره به اينکه در پشت پرده دستفروشي بسياري از اتفاقات ديگر هم رخ مي دهد، اظهار کرد: ما دستفروشي داشته ايم که ۷۵ نفر فروشنده و روزي ۱۵ ميليون تومان درآمد داشته است و به فروشنده هايش حقوق مي دهد و اين درآمد بالا را هم از راه قاچاق به دست مي آورد.

وي همچنين در پاسخ به سياح که ارتباط شهرداري و دستفروش ها را نوعي بازي «بگير و ببند» دانست، اظهار کرد: از دي ماه تا ۱۰ فروردين هر سال عده بسياري از شهرهاي ديگر براي دستفروشي به تهران مي آيند و در مسافرخانه ها و در گرمخانه هاي شهرداري مي خوابند و حتي شهرداري ناخواسته برايشان اين بستر را فراهم مي کند.

در اين برنامه سيامک صديقي گزارش نويس خبرگزاري مهر، اميد سليمي نبي خبرنگار شهري خبرآنلاين، آرزو ميرزاخاني دبير بخش شهري سايت شهر فردا و سيد هادي کسايي زاده سردبير سايت خبري جامعه «۱۸۰ درجه» را همراهي مي کردند.

در بخش پاياني اين برنامه با عنوان «تاکسي» نيز اميد مهدي نژاد در يک تاکسي با مردم گفتگو مي کند.

سيد مرتضي فاطمي در سري جديد همچون فصل گذشته علاوه بر اجرا، تهيه کنندگي و سردبيري اين مجله تلويزيوني و فواد صفاريان پور نيز کارگرداني را بر عهده دارند. برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه ها ساعت ۲۰:۳۰ روي آنتن شبکه افق مي رود و تکرار آن نيز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش مي شود.

منبع: آخرین خبر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها