اگر شفافیت مالی نداشته باشیم، کشورهای همسایه هم با ما همکاری نمی‌کنند/ بهانه‌ای ندهیم که اروپایی‌ها دنبال آمریکا راه بیفتند/مجلس روی مصوبه خود تاکید دارد

یک عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: اگر شفافیت مالی نداشته باشیم حتی کشورهای همسایه هم با ما همکاری نخواهند داشت و نباید بگذاریم کشورها از مسیر مخالفت با آمریکا خارج شوند.

اگر شفافیت مالی نداشته باشیم، کشورهای همسایه هم با ما همکاری نمی‌کنند/ بهانه‌ای ندهیم که اروپایی‌ها دنبال آمریکا راه بیفتند/مجلس روی مصوبه خود تاکید دارد

جلال محمودزاده، درباره اثر تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکا علیه کشورمان اعمال شده است، گفت: نمی‌توانیم تحریم‌ها را انکار و صورت مسئله را پاک کنیم و بگوئیم که اثری ندارد؛ خیر چنین چیزی درست نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: باید ارتباط خود را با اتحادیه اروپا تحکیم ببخشیم و افزایش دهیم، همچنین تنش‌ها را با همسایگان‌مان کم کنیم و از سوی دیگر بر اساس اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ما باید برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم تا مجبور به واردات محصولات استراتژیک نباشیم و در مقابل به صادرات محصولات کشاورزی اهتمام ورزیم زیرا این امر می‌تواند افزایش درآمد ارزی را در بر داشته باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از فرصت استفاده و برنامه‌ریزی کنیم تا علاوه بر محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و معدنی هم صادر کنیم که علاوه بر درآمد ارزی باعث رونق، ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار می‌شود.

وی افزود: باید در سیاست خارجی خود تجدیدنظر و از اعتراض اروپا نسبت به آمریکا درخصوص تشدید تحریم‌ها در قبال کشورمان استفاده کنیم و از فرصت پیش آمده به خاطر غلط ایالات متحده استفاده کنیم و اجازه و بهانه ندهیم که اروپایی‌ها به دنبال آمریکا راه بیفتند.

محمودزاده درباره رد «CFT» از سوی شورای نگهبان گفت: مجلس روی مصوبه خود تاکید دارد و از طرفی هم باید نیم نگاهی به اروپا داشته باشیم زیرا اگر شفافیت مالی نداشته باشیم حتی کشورهای همسایه هم با ما همکاری نخواهند داشت و نباید بگذاریم کشورها از مسیر مخالفت با آمریکا خارج شوند.

وی تاکید کرد: اگر شفافیت مالی نداشته باشیم قطعا بانک‌های اروپایی با ما همکاری نخواهند داست بنابراین باید برای این‌که مراودات بانکی داشته باشیم، لوایح «FATF» تصویب شود.

منبع: ایلنا

1920

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها