یک عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرفوری:

نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیمی در بحث درآمدهای شهری داشته/ تعداد اتوبوس‌های شهری در برنامه توسعه دوم کاهش پیدا کرده

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در برنامه توسعه دوم شهرداری تهران پیشبینی شده بود که تعداد اتوبوس‌ها از ۶۸۰۰ به ۹۵۰۰ عدد برسد اما اکنون که در آخرین سال برنامه توسعه دوم هستیم تعداد اتوبوس‌ها به ۶۱۰۰عدد رسیده است.

نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیمی در بحث درآمدهای شهری داشته/ تعداد اتوبوس‌های شهری در برنامه توسعه دوم کاهش پیدا کرده

یکی از اعضای شورای شهر تهران در گفت و گو با خبر فوری درباره تاثیر نرخ نوسانات ارز در درآمدها و هزینه‌های شهری پایتخت گفت: هرگونه تغییرات اقتصادی در جامعه در هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در خصوص نرخ ارز افتاد عملا باعث شد هزینه‌های شهرداری در ابعاد مختلف بالا برود.

مجید فراهانی٬ رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد:غیر از بالارفتن هزینه‌ها٬ آن دسته از هزینه‌های شهرداری که برون سپاری می‌شود و پیمانکاران آن‌ها را اجرا می‌کنند٬ در بسیاری از مناقصات شهرداری اصلا پیمانکاران شرکت نمی‌کردند.

وی درباره عدم اطمینان پیمانکاران در اجرایی کردن پروژه‌ها گفت: زیباسازی و ساخت پل معمولا از طریق پیمانکاران شهرداری انجام می‌شود. بسیاری از قطعات این پل‌ها از خارج کشور وارد می‌شود بدلیل همین نوسانات نرخ ارز در پیمان‌هایی که در این حوزه نوشته می‌شد٬ پیمانکاران مراجعه نمی‌کردند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیمانکاران یا اشخاص حقیقی و حقوقی که بسیاری از کارهای برون سپاری شده شهرداری به واسطه آن‌ها انجام می‌شود بدلیل عدم اطمنیان از آینده مالی خود و بالا بودن هزینه‌ها اصلا وارد صحنه نمی‌شدند و قبول کار نمی‌کردند.

وی همچنین درباره هزینه‌ها و ترفندهای بعضی از پیمانکاران گفت: بسیاری اوقات دیده می‌شد که پیمانکاران با قیمت‌های چند برابری در منقاصه شرکت می کردند تا هزینه های خود را در آینده پوشش دهند.

فراهانی با تاکید بر پایین آمدن درآمدهای شهرداری در بحث ساخت و ساز ادامه داد: در بحث درآمدهای ارزش افزوده باید گفت در شش ماه اول امسال با کاهش روبه رو بودیم و پیش بینی ما این است که با رکود کسب و کارها درشش ماهه دوم سال هم این بخش از درآمد شهرداری هم با مشکل روبه رو شود.

رییس کمیته بودجه شورای شهر در پایان درباره نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: در برنامه توسعه دوم شهرداری تهران که توسط آقای قالیباف اجرا شد پیشبینی شده بود که تعداد اتوبوس‌ها از ۶۸۰۰ به ۹۵۰۰ عدد برسد اما اکنون که در آخرین سال برنامه توسعه دوم هستیم تعداد اتوبوس‌ها کمتر هم شده و به ۶۱۰۰عدد رسیده است و این نشان می‌دهد که ما در برنامه توسعه حمل و نقل شهری ناموفق بودیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها